Waar laat ie het?

<p>Hi allemaal,</p><p>Twee weken geleden hebben we de eerste verjaardag van mijn zoontje gevierd. Nu had ik zelf al in de gaten dat het "een goede eter" is, maar als ik kijk naar voedingsschema's voor kindjes van deze leeftijd, dan eet hij behoorlijk veel. Zijn gewicht is voor zijn lengte echter aan de lage kant. Dus waar gaat al dat eten naartoe dan?</p><p>Zijn "schema" komt ongeveer op het volgende neer:</p><p>6:00 Papfles (210cc volle melk met Nutrilon pap)<br />9:00 Fruithap (200g fruit)<br />12:00 Boterham (twee sneeën, met margarine, jam, stroop, zoiets) en een koekje<br />15:00 Fruithap (200g fruit) en een koekje<br />17:30 Avondmaal (200g) en een knijpzakje fruit (90g)<br />19:30 Papfles (180cc volle melk met Nutrilon pap)</p><p>Voorheen was de lunch alleen brood, geen koekje, en om 15:00 óf fruit, óf een koekje, maar op een gegeven moment had ie daarna echt nog honger. Ook kreeg hij eerst - nadat we van de opvolgmelk afgestapt waren - halfvolle melk in plaats van volle, maar omdat zijn gewicht achterbleef, werd me aangeraden over te stappen op iets calorie-rijkers.</p><p>Toen ik dit zo opsomde op het consultatiebureau, schrok die vrouw er ook een beetje van, maar schijnbaar heeft ie het nodig... Kan zo'n kindje te veel eten?</p>
 
Hoi,
Mijn dochter van 10 maanden eet bijna hetzelfde..
Ze zouden het nodig hebben en ze krijgt bij ons ook echt wat ze zelf wil :) Ze eet alleen maar gezonde dingen en we stouwen dr niet vol met allerlei 'troep'.
In dit geval zou ik zeggen volg je eigen gevoel en luister niet naar het CB.
Bij ons gaven ze ook aan dat ze echt niet meer mag eten omdat ze dan te dik wordt. Kwam ze er daarna achter dat ze mega lang is en dus onder hun 'gemiddelde lijn' zit.

Wellicht zit hij nu in een groeispurt en is het over een aantal dagen/weken weer anders. Ik vergelijk haar altijd met een continue draaiend fabriekje wat elke dag groter wil worden :)
Wat je nog kunt doen is eventueel zijn avondmaal vergroten. Zie dat je 200 geeft. Is dit compleet met vlees/vis en aardappel/pasta?
Bij ons krijgt ze ongeveer 230/240 en dan met extra groente erin.
 
Bedankt voor je snelle reactie! Jouw dochter kan er ook wat van dan hihi. Ik ga hem idd geen eten weigeren als hij honger heeft, dus ik luister lekker naar wat hij wil :)
Hier eigenlijk hetzelfde: qua lengte is hij bovengemiddeld, en daardoor qua gewicht benedengemiddeld.
200g is een foutje zie ik. Als ik iets vers maak, weeg ik het niet af, maar dan doe ik veel groenten en maar een beetje van de rest, maar potjes avondmaal 250g (potjes fruit zijn wel 200g).
 
Je kleine heeft blijkbaar een snelle stofwisseling. Mijn vriend ook. Die kan echt eten wat hij wilt en blijft broodmager... Ik hoef alleen maar naar eten te kijken en kom al aan ? iedereen heeft een ander systeem. Gewoon je uk blijven volgen. Overig valt het mij wel op dat hij veel fruit binnen krijgt. Ik zou daar ivm fruitsuikers wel mee oppassen. Kun je 1x fruit niet voor groente vervangen? Dan krijg je net wat meer balans in de voeding. Je zou ook na de avond maaltijd iets van yoghurt of pap kunnen geven ipv fruit. Eiwitten geven langzamere verbranding. 
Geniet ervan .
 
Overig een goede balans in vetten, koolhydraten en eiwitten geven ook een betere bodem.
Je zou ipv fruit 's middags ook gewoon nog een boterham kunnen geven. Het is een idee.... Volg je gevoel ?
 
Terug
Bovenaan