Waar laat je je andere kind(eren)?

Hello ladies,

even een vraag voor degenen onder jullie die een derde of meer kindje verwachten; hoe hebben jullie het de vorige keer met jullie oudste kind(eren) gedaan tijdens de bevalling?

Ik heb gelukkig een hele goede backup in m'n moeder, die m'n dochter zelfs midden in de nacht zou komen ophalen als het nodig is, maar wat is handig? Sowieso je oudste wegbrengen als je denkt dat het gaat beginnen of wachten hoe het loopt en proberen lekker in bed te laten liggen? Dat is dan natuurlijk weer niet handig als je evt. toch naar een ziekenhuis moet...

Dilemma!
 
Ik heb met mijn ouders afgesproken dat op het moment dat het begint mijn zoontje door hen wordt opgehaald (als hij tenminste thuis is en niet op school bijvoorbeeld; dan halen zij hem van school op natuurlijk) Je weet van te voren niet hoe snel het gaat, maar ik vind het ook een lastige hoor.
Ik heb liever niet dat mijn zoontje ziet dat ik pijn heb, hij is op een leeftijd dat hij zich dat heel erg zou aantrekken. Dus liever bij het begin al naar opa en oma...

Succes!!
xx
 
Ik denk dat wij ook de ouders/schoonmoeder in gaan zetten. Bij mijn tweede bevalling hebben we gelijk gebeld toen het begon en ik denk dat we dat nu weer doen, ook als het midden in de nacht is. Ik wil niet dat mijn kindjes zien hoeveel pijn mama heeft....
 
Ook wij kunnen de ouders of een schoonzusje inschakelen. Al hoop ik eigenlijk dat het later op de avond begint en de jongens gewoon door kunnen slapen. Maar is het overdag dan laten we ze ophalen
 
Als ik trouwens toch 's nachts nog naar het zkh. moet wil een van de ouders bij ons thuis blijven slapen dus kunnen de kinderen gewoon op bed blijven.
 
'Hoi hoi,

Ik ben zwanger van de 4de en bij de 3de lagen de jongens gewoon lekker te slapen. Daar hoop ik nu ook weer op. Mocht het overdag beginnen dan laat ik ze vermaken door mijn moeder. Ik laat wel de keus aan hun of ze weg willen of dat ze thuis blijven. Ik hoop echt s'nachts te bevallen en dat de kinderen dan lekker doorslapen maar we zullen het wel zien.

Groetjes!
 
Mijn andere twee bevallingen begonnen 's ochtends om een uur of 7 en ik ben beide keren 's avonds laat pas bevallen. Bij de vorige bevalling had ik een heel schema gemaakt. Beetje neurotisch, maar het werkte wel!
Als ik op een schooldag beval, dan brengt een moeder van een vriendje beide kids weg. Mijn schoonmoeder haalt dan de oudste van school. De jongste gaat naar de creche en die kan een nichtje ophalen. In het weekend, 's avonds en 's nachts vangt mijn schoonzusje de kids op.
Zodra zeker is dat de bevalling is begonnen worden de hulptroepen bij ons ingeschakeld. Ook al is het midden in de nacht! Je weet immers niet hoe snel het loopt en of je misschien sneller dan gedacht naar het ziekenhuis moet.
Verschillende pedagogen en psychologen raden het echt streng af om jongen kinderen getuige te zijn van een bevalling. Een kind dat z'n moeder pijn hoort leiden lijkt mij trouwens ook niet zo best :(
Mijn advies dus: maak een plan!
 
Terug
Bovenaan