Waar leg je de baby als ie geboren is?

Ik vroeg mij af wat nu beter is voor de kleine als ie geboren is?
Bij je op de slaapkamer of toch in een eigen kamertje?
Op zich ligt de kleine best ver van ons vandaan. Mijn vriend zegt dat het beter is op het eigen kamertje maar ik twijfel er toch een beetje aan?

En waar kan je het beste bevallen? Thuis of ziekenhuis?

Greets

Het is een gevoelskwestie. Bij ons slaapt de baby de eerste tijd op de kamer, tot een maand of 7-8.
Je moet er tegen kunnen, sommige mensen kunnen er niet tegen, wij wel. Beeb slaapt zelfs in ons bed.

Voor het bevallen, het is net wat je zelf wilt. Je eigen omgeving is wat relaxter, in het ziekenhuis is er wat sneller hulp bij als dat nodig is.

Qua bevallen is het idd wat je zelf wilt.
De 1e x wilde ik thuis bevallen, teminste was al te laat qua ontsluiting om naar ZH te gaan, achteraf moest ik met ambu en loeiende sirenes alsnog naar Zh en bij de 2e ben ik ingeleid, die kwam 14 dgn te laat dus had ik geen keuze...nu probeer ik het weer thuis, als er iets is ben je zo in het ZH en omdat we al 2 kleintjes hebben lijkt het me fijn om thuis te blijven....

De baby's slapen hier in ene wiegje op onze kamer, totdat ze doorlslapen of iig niet meer veel nachtvoedingen nodig hebben...

Ik ben er ook voor om de eerste tijd de baby bij ons op de slaapkamer te laten slapen. Heb gisteren de kraamwijzer al mogen ontvangen en daar staat ook in dat 'rooming-in' de voorkeur geniet.

Nu komen wij met deze baby een kamertje tekort in huis en kunnen we door omstandigheden niet zo snel verbouwen om er een kamer bij te maken, dus zal de baby waarschijnlijk wel de eerste paar maanden bij ons op de kamer slapen. Is ook eigenlijk wel makkelijker met borstvoeding ook.

En waar je het beste kan bevallen is voor iedereen anders, ik ben twee keer eerder thuis bevallen en dat ging hartstikke goed, vond het erg rustig qua weeën opvangen. Bij mijn tweede zwangerschap moest ik deze af laten breken omdat de baby een ernstige afwijking had en niet buiten de baarmoeder kon leven. Dit is met 23 weken gebeurt en dus ook echt een bevalling geweest en dus in het ziekenhuis. Daar voelde ik me iets minder op mijn gemak, maar dat had natuurlijk ook met de hele situatie te maken.

bij de eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen. ik was heel blij dat ik daar vooraf al voor gekozen had aangezien er op het laatste moment toch een gyn bij moest komen. (het laatste stukje ontsluiting wou bij mij niet doorzetten en de hartslag van mijn dochter ging omlaag). na kies ik ook weer voor het ziekenhuis. maar ik kan me heel goed voorstellen dat er veel mensen veel liever thuis willen. lekker vertrouwd een al je eigen spullen in de buurt.

de bieb komt min. de eerste maand bij ons op de kamer in een eigen wiegje. dit vooral uit praktisch oog punt wat betrefd voedingen. wij slapen op zolder het het kamertje komt op de eerste verdieping. we zorgen er wel voor dat het kamertje helemaal af is, want we laten de baby wel zo snel mogelijk overdag wennen aan het ledikant.
(hebben we bij de eerste ook zo gedaan en dat beviel prima al moet ik erbij zeggen dat de kleine ook vaak smiddags gewoon in de box een tukkie deed)

Terug
Bovenaan