Ligt eraan welke bakfiets je hebt geloof ik!
Wij hebben de vogue supreme (gekocht in juni 2019, nog een wat ouder model dan de allerlaatste)
De maxi cosi stond bij ons in de houder op de grond. (Houder vastgeschroefd met de boormachine) Beide bankjes konden erin blijven, en er konden nog 2 kleine kinderen bij. Maar het was wel wat krap, maar dat voorkom je denk ik niet omdat een maxi cosi gewoon super groot en onhandig is.
Een collega van me heeft de nieuwste versie van Vogue Supreme en bij haar kon er een bankje uit (dat kan bij ons model dus niet) en zij zette de maxi cosi ook op de grond in de houder, maar had daardoor iets meer berg/beenruimte omdat er een bankje uit was, maar nadelig was dat er daardoor echt nog maar 1 ander kindje bij kon in de bakfiets.
Ik geloof dat het voor elke bakfiets anders is, en ik denk dat je niet echt voorkomt dat het krap is. Dan moet je voor een babyschaal kiezen, dan heb je meer ruimte.
Ik vond de maxi cosi wel heel fijn en veilig en warm en schokdempend, zeker toen mn dochter nog heel klein was. Ze sliep vaak in de maxi cosi in de bakfiets. En uiteindelijk gebruik je 'm maar kort, met 7.5 maand ging ze over naar de peuterschaal!