Waar maxi cosi houder plaatsen in bakfiets?

<p style="text-align: left;">Hallo bakfiets ouders,<br /><br /></p><p>Waar hebben jullie je maxi cosi laten bevestigen in de bakfiets?</p><p>Wij hebben de maxi cosi baby mee houder van steco.</p><p>De bedoeling is dat er ook nog een 2 jarige mee kan.</p><p>Overwegingen zijn kijkrichting van de kinderen, houder op de grond of het bankje, positie van de kinderen tov elkaar, naast elkaar of tegenover elkaar, etc.<br /><br /></p><p>Wat zijn jullie ervaringen en tips?</p><p> </p>

Ligt eraan welke bakfiets je hebt geloof ik!

Wij hebben de vogue supreme (gekocht in juni 2019, nog een wat ouder model dan de allerlaatste)
De maxi cosi stond bij ons in de houder op de grond. (Houder vastgeschroefd met de boormachine) Beide bankjes konden erin blijven, en er konden nog 2 kleine kinderen bij. Maar het was wel wat krap, maar dat voorkom je denk ik niet omdat een maxi cosi gewoon super groot en onhandig is.

Een collega van me heeft de nieuwste versie van Vogue Supreme en bij haar kon er een bankje uit (dat kan bij ons model dus niet) en zij zette de maxi cosi ook op de grond in de houder, maar had daardoor iets meer berg/beenruimte omdat er een bankje uit was, maar nadelig was dat er daardoor echt nog maar 1 ander kindje bij kon in de bakfiets.

Ik geloof dat het voor elke bakfiets anders is, en ik denk dat je niet echt voorkomt dat het krap is. Dan moet je voor een babyschaal kiezen, dan heb je meer ruimte.

Ik vond de maxi cosi wel heel fijn en veilig en warm en schokdempend, zeker toen mn dochter nog heel klein was. Ze sliep vaak in de maxi cosi in de bakfiets. En uiteindelijk gebruik je 'm maar kort, met 7.5 maand ging ze over naar de peuterschaal!

De houder stond bij ons trouwens zo dat de baby met het gezicht naar mij toe keek, zo kon ik de baby altijd goed zien. En de peuter zat daar dan schuin tegenover, dus zat met de rug naar mij toe en keek dus met de rij richting mee.

Hartelijk dank voor de reactie Romy!

Wij hebben de Vogue Carry 3.

Als ik het goed begrijp zat de maxi cosi houder dan op de grond gemonteerd, maar zoveel mogelijk aan de zijkant zodat aan de andere kant ernaast nog 2 kinderern tegenover elkaar op de bankjes zitten konden?

Ja inderdaad op de grond zoveel mogelijk aan de zijkant/in de hoek. Zo konden er tegenover nog 2 kindjes, maar degene die recht tegenover de maxi cosi zat moest niet veel ouder dan 2.5 jaar zijn, want dat was wel een krap plekje met beenruimte.

Terug
Bovenaan