waar moet je aan denken voordat je zwanger wordt???

A

Anoniem

Guest
Hoi,

ik ben bijne 23 heb een goede relatie van ruim 6 jaar en we overwegen om aan kinderen te beginnen. Mijn vriend is 26. Waar moet je allemaal aan denken voordat ik met de pil stop???

Hoi!

Mijn huisarts heeft mij het volgende geadviseerd:
De pil stoppen betekend beginnen met foliumzuur.
Stoppen met roken en adere slechte gewoontes
Rekening houden als je bijvoorbeeld een kat hebt dat je de kattenbak niet meer verschoond.
Ik mag van hem ook al geen rauwe vlees producten meer eten en ook geen schimmelkazen enzo.

Ik geloof dat dat de basis is. er zullen vast nog een hoop andere dingen zijn maar deze komen het snelst in mij op.

Succes!

Jacqy

Inderdaad zou ik dan alvast beginnen met het slikken van foliumzuur, het allerbeste is 3 maand vantevoren te starten voor je gaat proberen zwanger te worden. Verder is het persoonlijk; ik zou stoppen met roken (als ik zou roken), ik heb heel erg gezond geleefd vanaf het moment dat we probeerden zwanger te worden. Veel fruit, vezels, niet teveel vet, niet teveel ... . En GEEN alcohol. Ze zeggen altijd "1 glaasje kan geen kwaad". Nou is het bewezen dat dat wel kwaad kan, en persoonlijk vind ik dat je gewoon helemaal GEEN alcohol meer moet drinken. Veel mensen waaronder mijn schoonouders vonden dat overdreven, dat vond ik niet zo prettig. Maar ik heb er alles aan gedaan om gezond te leven en een gezond kind op de wereld te zetten; mocht er toch iets mis zijn dan kon ik me iig niet schuldig voelen van "had ik maar niet...." (Enig nadeel van dat (ruim) 1 jaar erg gezond leven (zwanger worden, zwanger zijn, bortsvoeding) is dat mijn darmen niet goed meer tegen te vet eten kunnen... Maar er zijn ergere dingen!)
En natuurlijk is er het financiele aspect waar ik me zelf persoonlijk van tevoren erg zorgen over maakte. Maar daar is altijd wel een mouw aan te passen; je hoefd natuurlijk niet persé alles nieuw te hebben, de kruidvat-luiers ipv Pampers zijn ook erg goed (persoonlijk vind ik ze beter...), ivm opvang kan je veel terug krijgen van de belasting, etc etc. Onze dochter is nu 1 jaar en we redden het prima, proberen zelfs een tweede te krijgen!
Veel succes!
Groeten, Esther.

hallo dan,

Ik ben in hetzelfde stadium als jou en ben onlangs gestopt met de pil. Ik ben begonnen met foliumzuur tabletten slikken. Die kun je kopen bij de apotheek.
Verder al veel fruit en groenten eten zodat je lichaam genoeg vitaminen en mineralen binnen krijgt en water drinken
Uiteraard niet roken en alcohol gebruiken. verder heb ik mijn info via google; intypen zwanger worden en er verschijnt een hele waslijst aan sites die nuttige info hebben.

succes ermee
Greez

starten met foliumzuur indd zodra je met de pil stopt. ze raden aan 4 weken te slikken voor de bevruchting. dus miss al starten voordat je stopt met de pil, of een maand met hoedje op vrijen.

Voor de rest hebben de andere meiden een goed overzicht gegeven wat je moet doen.

succes met zwanger worden.

xx Bambi

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

dus:

- stoppen met de pil
- 4 week foliumzuur + seks met een hoedje
- geen drank, niet roken
- gezond eten veel vezels en fruit
- financieel gezien valt het wel mee

Ik zal het in overweging nemen!

Verder nog dingen???

groeten miriam

Hoi,
Inderdaad hetgeen je zelf al noemt en daarnaast....
Volgens mij was het wel al eerder genoemd:
Toxoplasmose: voorkom je door de kattenbak niet zelf te verschonen en in de tuin te werken met handschoenen aan.
Filet americain, biefstuk, rauwe zalm, kortom geen rauwe of halfrauwe vlees- producten en sommige rauwe visproducten.
bepaalde soorten kazen.
kaneel
Op de site van oa  predictor kun je deze info ook vinden.
Succes,
              sterretje

Terug
Bovenaan