waar moet mijn hummel slapen op de boot naar Schotland?

Ik heb een vraagje uit nieuwsgierigheid en een beetje voor mijn eigen gemoedsrust en hoop dat jullie antwoorden hebben.
Wij gaan volgende week heerlijk een weekje naar Schotland met onze kleine van 4 maanden (63 centimeter). Op zich slaapt hij overal wel, zij het minder vast dan in zijn eigen bedje thuis. Ik vraag mij alleen af waar je een baby kunt laten slapen op de boot.
Wij reizen met de DFDS van IJmuiden naar NewCastle en hebben een standaard hut. Heeft iemand van jullie hier misschien ervaringen mee? Wat zullen we doen: wandelwagenbak (waar hij bijna niet meer inpast) of bij ons in bed?

ALLE TIPS ZIJN WELKOM en alvast bedankt!
Groetjes Peggy
 
Hoi peggy,

Ik ben zelf al eens met de dfds naar schotland gegaan, ik had toen nog geen kinderen.
Ik zou even informeren bij de dfds of zij hier een oplossing voor hebben want ik denk dat bij jullie in bed niet echt een optie is, de boot kan flink schommelen snachts en je moet er toch niet aan denken dat 1 van jullie op hem rolt of dat hij daardoor onder de deken komt.
Ook een campingbedje of bak van de kinderwagen lijkt me niet echt geschikt want ik denk niet dat je die vast kan zetten maar daar zou ik even naar informeren als ik jou was!!

Succes Groetjes Mary jane
 
Campingbedje kan prima!
Je zet hem tegen de muur, en ernaast nog iets zwaars tegenaanschuiven.
Het moet wel erg tekeer gaan wil het campingbedje verschuiven, tegen die tijd zijn jullie echt wel wakker. Dan maar in jullie bed, slaap je een keer wat minder goed...
 
Hoi,

Wij zijn twee jaar geleden met DFDS naar New Castle gevaren, toen nog met z'n tweeen. De standaard hutten zijn klein en hebben twee losse smalle bedden, tenminste in ons geval. Ik weet niet eens zeker of er wel een campingbedje in de hut past. Als de kinderwagenbak nog  past zou ik dat zeker doen. Je kunt het natuurlijk ook allebei meenemen aan boord  en daar bekijken wat het beste  past. Er is zat tijd om eventueel een paar keer heen en weer te lopen van de auto naar de hut.
Verder heb ik nog als tip: zorg voor contant geld, je kon toen niet pinnen aan boord. Wel met creditcard betalen.

Veel plezier op vakantie.











 
Dank jullie wel voor jullie reactie.
Heb voor de zekerheid gemaild met de DFDS. Je MAG geen losse kinderbedjes in de hut plaatsen i.v.m. veiligheid. Zij raden aan of bij een van ons in bed (wel gezellig maar toch altijd een beetje eng) of in een reiswieg. Dus de wagenbak gaat toch maar mee.. Arme jongen, hij past er bijna niet meer in. Misschien de heenweg nog, maar de terugweg???? Nou ja het zijn maar twee nachten.....
 
Hoi peggy,

Ik las net je reactie, dat je hem misschien mee in bed neemt.
Misschien is het een idee om voor jou en hem een slaapzakje mee te nemen en hem dan aan de muurkant te leggen, zo kan hij niet onder de deken komen, en rolt hij niet uit bed, het zijn zoiezo eenpers. bedden dus kan je man gewoon de deken van dfds nemen.
In ieder geval veel succes en een fijne vakantie!!

Groetjes, Mary jane
 
Niet mee mogen nemen, een campingbedje?? Dat zal je toch zeker zelf weten?
Lijkt me wat overdreven ivm veiligheid....
Het is toch de verantwoordelijkheid van de ouders?
Ik denk dat ze zich indekken op deze manier, logisch. Maar ik zou wel het campingbedje meenemen, als ouders beslis je dat zelf lijkt mij. ze controleren vast de kamers niet!
 
Hee, en het aankleedkussen meenemen, in bed leggen en die kleine daarop leggen??

Het moet idd wel erg stormen, wil de boot ietwat bewegen hoor, dat valt best mee bij zoiets. Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan