waar om denken bij de Japanner?

Hey allemaal!

Binnenkort gaan we met vrienden naar de Japanner, maar opeens dacht ik bij mezelf, mag ik wel alles eten bij de Japanner. Ze zeggen wel dat Japans eten erg vers is en ze een hele goeie keuken hebben, maar toch vroeg ik me af wat jullie er van vinden.

Ook gebruiken ze erg veel knoflook (m'n man is weleens thuis gekomen na eten bij de Japanner met  z'n werk en de knoflook-geur kwam uit z'n porieen). Nu tref ik op internet erg veel tegenstrijdige berichten over het gebruik van knoflook tijdens de zwangerschap. Dus ook daar vraag ik jullie mening om. Ik hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen.

Groetjes en veel liefs
van een "aanstaande" jonge mama
(28 wk + 2 dgn)
 
Er is echt helemaal niets mis met knoflook. Het staat op geen enkele lijst dat je het niet mag eten. Ik eet het vrijwel elke dag. Dat deed ik voor de zwangerschap ook.
Ik zou er op letten dat je niets eet wat rauw is. Ook al ken je het restaurant toch zou ik uitkijken. En schaam je niet om te vragen of iets rauw is of niet. De gezondheid van je kindje gaat voor!

Jinny
(37+1)
 
Je kunt beter geen rauwe vis (sushi) eten, hoe vers het ook is. Verder moet je er op letten dat alles goed doorbakken is, dus eerst even je vlees doorsnijden voordat je een hap neemt.
Knoflook is volgens mij alleen maar gezond.

groetjes,

Simone
(25 wkn & 1 dag)
 
Terug
Bovenaan