Waar schoentjes met harde zolen halen? Welk merk is goed? of is goedkoop ook goed?

A

Anoniem

Guest
Dag moeders,

misschien is dit onderwerp al een keer aan bod geweest, maar kan het niet zo snel weer terug vinden.

Mijn dochter is nu 16,5 maand en kan sinds een week goed lopen.. Dit weekend waren we bij een goede schoenenzaak en helemaal laten adviseren en uiteindelijk een paar schoentjes met harde zolen voor haar gehaald voor 60 euro. en volgens de verkoper gaat die schoentjes maar 1,5 maand mee ofzo... en dan groeien ze eruit.

Ik ben niet echt van plan om elke keer dure schoentjes te halen voor mijn dochter..
Zijn goedkopere schoentjes net zo goed? qua ondersteuning enzo?

Hebben jullie tips? Wat zijn jullie ervaringen?

groetjes

jess

De dokter visser schoenen van Scapino zijn als beste uit de test gekomen bij de consumentenbond ik ben zelf ook hard op zoek naar leuke schoentjes .
succes ermee

groetjes lisette

Hoi hoi,

ik ben ook voor goede schoentjes, maar je hebt goed, heel goed, etc. etc.
Zelf zijn wij naar van Haren gegaan. Ze hebben daar bijv. schoentjes van het merk Elephanten en dit is een goed merk wat al jarenlang bestaat. Ook met speciale zachte zool, echt voor het kindervoetje.
Deze kosten rond de 25-45 euro. (afhankelijk zomer/winterschoen).

Je hebt ook bij de vd of hm schoentjes en die zijn weer een stuk goedkoper, maar die koop ik dan toch liever niet.   Ja, of bijv. voor erbij. Maar niet met het idee om daar dan flink en veel op te lopen.

Succes.

Groetjes, Bianca

Hey!

"Men" adviseerd om goede stevige schoenen aan te schaffen als ze ongeveer 3 maanden goed los kunnen lopen. Dit vanwege de stand van de voetjes en het goed leren afwikkelen. ( Als ik het goed onthouden heb, hihihi)
Voor onze oudste hebben we tot nog toe schoentjes gekocht die goed waren, maar ook vreselijk duur. Veel te duur voor normale schoenen eigenlijk, maar wij vinden het toch wel belangrijk de eerste jaren. Hij heeft nu zijn laatse paar poepdure schoenen gehad en al wel floddergympen voor erbij, hahaha!
Laat je gewoon in een paar winkels informeren over het hoe en wat en de kosten. Bepaal voor jezelf wat je belangrijk vind en hou daar gewoon aan vast. En ze groeien er echt niet zo snel uit hoor! Thomas heeft gewoon elk jaar een paar zomer schoenen en een paar winterschoenen gekregen, die heeft héél lang maat 24 gehad en zit nu pas voor deze zomer in maat 25!
shopse!!

Liefs, Marieke

O ja, Nina is 16 maanden en die loopt niks, nada, noppes... Die is dus héél voordelig in de schoenen, WHAHAHHA! ( wel duur in de maillots en broeken aangezien ze op d'r kont schuifelt...)

Na 1 1/2 maand zijn ze er nog niet uitgegroeid hoor, tenminste dat is mijn ervaring. Tenzij ze al heel ver in de maat zit, bijv. 20, 7 en dan zou 21 nog maar net passen, maar 22 nog te groot zijn.
Meestal adviseren ze om na 3 maanden nog eens te komen om op te meten. Mijn oudste heeft altijd zo'n 6 maanden met een paar schoenen gedaan. En tja, schoenen uit een kinderschoenenwinkel zijn duur. Maar wij vinden goed aangemeten schoenen wel belangrijk.

hoi,
als je kindje net kan lopen is het beter om schoenen te halen met een zachte zool.
Dan kunnen ze beter leren lopen.
Wij hebben haar 1e schoentjes bij schuurman schoenen gehaald van het merk Jochie. Beetje raar voor een meisjes schoen hi hi hi.
We hebben een maatje 20 gekocht en ze heeft er geloof ik 3 of 4 maand mee gedaan.
Ze waren 35 euro, valt mee voor een goede schoen.
groetjes

Hallo Jess,

goede schoenen= dure schoen en andersom?
Tja er zit verschil in schoenen. Ik weet inderdaad dat dr Visser schoenen erg goed zijn, maar mijn oudste bijvoorbeeld heeft nooit dr visser schoenen gepast, dit doordat zijn voeten te breed zijn en zijn wreef te hoog is.
Zijn eerste schoenen waren van Dolcis, en naar mijn idee waren dit goede schoenen. Deze schoenen hadden een flexibele zool om zo het lopen goed onder de knie te krijgen. Deze schoenen kostten zo'n €35.
Hij begon met maat 21 toen hij net kon lopen (12 maanden) en daar heeft hij niet lang mee gedaan. Hij groeide snel uit deze schoenen, net als de volgende paren. Met zijn 2e verjaardag had hij maat 25, dus we hebben dat jaar flink wat schoenen moeten kopen. Nu zijn we ondertussen bijna 9 maanden verder en heeft hij nog steeds 25.
Dus al met al is het moeilijk zeggen hoe lang je met schoenen doet.
Bente is hier nog niet toe aan schoenen, die heeft pas net het billenschuiven ontdekt. En het is maar goed ook dat ze nog niet aan schoenen toe is, want waar vind je schoenen in maat 16?????

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan