Waar slaapt de baby?

Mijn dochtertje is 3,5 weekjes oud en ze slaapt in haar eigen bedje. Wanneer wij in de woonkamer zitten dan slaapt ze in de woonkamer bij ons omdat ik denk ik zal haar in de slaapkamer niet horen. Doen jullie wel de baby in kamer slapen overdag wanneer jezelf in de woonkamer zit?

Doen wat goed voelt! Tot een maand of 3/4 hebben mijn beide kinderen vooral geslapen waar ik was; in de woonkamer in de box, in de kinderwagen, op het grote bed of in eigen bedje als het zo uit kwam. Vanaf 4 maanden konden ze beiden wat minder goed hun rust vinden in de box (lekker spelen), dus vaker in bedje.

Wij lieten ons zoontje wel boven slapen als wij zelf beneden waren. Hij is een lichte slaper en kon in het begin niet tegen teveel prikkels. Maar ik nam dan altijd gewoon de babyfoon mee naar beneden, dan hoor je hem wel. Inmiddels is hij 1,5 maar als jij boven slaapt en ik beneden ben gebruiken we nog steeds de babyfoon (al kunnen we hem wel horen als hij echt schreeuwt of huilt).

Mijn dochtertje is 10 dagen oud en slaapt tussen de voedingen door in haar eigen bedje in onze slaapkamer. 1x per dag laat ik haar in de woonkamer in de box slapen of slaapt ze huid op huid met mij in bed. (Uiteraard ben ikzelf dan wakker)
Ben ook benieuwd naar hoe anderen dit doen.

Hier ook een baby van 3,5 week. Overdag slaapt ze boven in haar eigen bed, met babyfoon aan. Ze lijkt in de box ook wel haar rust te kunnen pakken. Maar zeker op een dag als vandaag lopen er 2 broers van 4 en 2 omheen. Dus ik vind het voor haar rustiger als ze in haar bed slaapt. En dan hoef ik tegen de jongens niet de hele tijd te zeggen dat ze een beetje rustiger moeten zijn.

Maar omdat ze nog steeds heel veel slaapt en ik haar anders nauwelijks zie op een dag. Kies is er ‘s avonds na de fles van 19uur voor om haar bij me te houden. Vaak is ze dan ook wat onrustiger. Dus neem ik haar lekker huid op huid, of lekker op mijn borst. Dan leggen we haar na haar laatste fles gewoon weer in haar eigen bed.

Minimaal 1 slaapje per dag sliep ze op pappa, op mij of naast mij. (Overigens sliep ik dan vaak genoeg zelf ook hoor, kraamverzorgster gaf wat goede tips hoe dat veilig kan en dat was heerlijk) Ik geloof de eerste 8 weken wel ofzo. Verder meestal in de co-sleeper -waar ik ook vaak naast lag omdat ik ook wel een dutje kon gebruiken- of in de bak van de kinderwagen. In de box sliep ze niet goed maar ik hoor vaak genoeg van kindjes die ook heerlijk in de box slapen in het begin. Gewoon kijken wat voor jullie goed voelt. 

Mijn kleintje is nu 4 maand en slaapt overdag altijd in de box of kinderwagen, ligt er maar net aan hoe het uitkomt. Hier geen oudere broers of zussen en een behoorlijke slaapkop waardoor ze heel makkelijk overal slaapt. Als ze in de box ligt ben ik gewoon aan het stofzuigen en radio aan en mijn dingen aan het doen. Ze slaapt er gewoon doorheen! ;)

Terug
Bovenaan