Waar speelt jouw kindje (2+) graag mee?

Hallo,
Mijn dochtertje is 2 jaar en 3 mnd. Ze vind het erg moeilijk om zelf te spelen. Ik probeer haar daarin wel te helpen, maar vraag me af of ik wel speelgoed heb wat haar interesseert. Daarom mijn vraag, waar speelt jouw kindje graag mee?
Groetjes Debra
 
Onze zoon is bijna 2,5jaar. Hij speelt veel met speelgoed van Little People. Auto's , blokken-duplo en ook tekenen vindt hij leuk, al is dat maar enkele minuutjes.
Wat belangrijk is dat je kindje leert spelen, dan kunnen ze niet uit hunzelf. Dus ga eens lekker op de groond zitten of liggen en doe het voor, vaak zie je dat ze het na gaan doen.
Het kan natuurlijk zijn dat je dit al gedaan hebt, dus het is niet bedoelt van het komt doordat je niet meespeelt, dus begrijp me niet verkeerd.
Maar thuis en op mijn werk op kdv zie ik dat het vaak werkt.
Succes
 
hoi
bij onze meiden (3,5 jaar en bijna 2) is het volgende favoriet:
- een keukentje met alle bijbehorende spullen
- poppewagen met poppen
- duplo
- autootjes / houten trein
- puzzelen
- tekenen
en leesboekjes, erg veel leesboekjes
Ze kunnen zich prima zelf vermaken, hoef bijna nooit "mee" te spelen, behalve met het lezen, mag de hele dag wel voorlezen van ze.
Hopelijk heb je hier wat aan.
groetjes Melanie
 
Hai,
Mijn zoontje, 2 jr en 4 maanden, tekent en puzzelt graag. Hij maakt zelfs al puzzels voor 3 +.
Daarnaast zijn zn autootjes en garage altijd in trek en boekjes lezen. Dat kan hij de hele dag door. Ook torens bouwen van blokken. Soms vind hij lego leuk.

Samen willen we nog weleens knippen of plakken/kleien. Wat hij ook fantastisch vindt is schoonmaken. Met zn poetsdoekje wordt alles blinkend schoon. Even voordoen, net zoals mama doet. Soms geef ik hem plastic bekers, een afwasborstel en een sopje. Daar is hij echt lang mee zoet (en nat) maar daarna gaat ie lekker in een warm bad.

Wie weet heb je hier iets aan,
groetjes Cindy
 
Hey !
Onze dochter, nu bijna 2,5 jr.kan zich goed zelf vermaken.
Af en toe komt ze bij je om een boekje voor te lezen.
aar zij zich mee vermaakt is:
- boekjes lezen of luisteren naar een voorleesverhaaltje van een cd.
- Puzzelen
- tekenen, kleien en verfen.
- met water spelen.
-  mama helpen met schoonmaken.
- mama helpen met eten voorbereiden. ( mama schilt de aardappelen en zij doet ze in de pan of knakt de spersibonen of zo).
- poppenwagen.
Succes hoor.
Liefs van Miena.
 
hoi, wij zijn sinds een jaar lid van een speelotheek bij ons in de buurt. Daar kan ik om de drie weken speelgoed voor ons zoontje ruilen. Zo heb ik de mogelijkheid om te bekijken wat hij leuk vind en wat niet.
Misschien een idee?????
 
Hoi
Ons mannetje is graag buiten. Fietsen, springen op de trampoline of gewoon lekker wandelen. Binnen knutselt hij graag, "leest" boekjes en seelt veel met blokken en de auto's. Voor zijn verjaardag heeft hij een kassa gekregen en een serviesje. Nu moet mama de hele dag eerst boodschappen doen en dan de koffie/thee gaan drinken. Erg grappig . Ook heeft hij insteekmozaiek gekregen en hier maken en dit is ook erg leuk en daarnaast ook goed voor zijn motorische ontwikkeling.
Groet jeanette
 
Terug
Bovenaan