waar zien jullie tegenop??

A

Anoniem

Guest

ja omdat we nu bijna gaan bevallen denk ik steeds aan iets nou ja heel raar misschien maar wat doen jullie met mensen die naar de baby komen kijken die je eigenlijk helemaal niet bij je baby wil hebben?
ik heb een buurvrouw en natuurlijk krijgt ze een kaartje maar ik wil eigenlijk helemaal niet dat ze lekker even de baby vast komt houden ,, heel stom hoor misschien maar ja er zijn er nog een paar waarvan ik zoiets heb van bha hahahha nou wil heel graag weten hoe jullie met dit om zouden gaan?!

liefs cora

Hoi Cora,

Ik ben in mei al bevallen, maar lees af en toe nog mee. Ik had bij sommigen ook geen goed gevoel en dan zorgde ik dat ze kwamen als ze lag te slapen. Dan zei ik gewoon dat ze uit haar doen was. Dan keken ze in de wieg en klaar.
En als ze toch wakker was zei ik gewoon dat ze de hele avond van slag is als ze wordt vastgehouden (wat soms ook echt zo was).

En geef je kind niet uit handen als je er niet achter staat, want je krijgt er spijt van.

groetjes Mariska

Hoi

ik wil ook niet dat iedereen de kleine meteen vasthoud en helemaal niet dat iedereen de flesje gaat geven (kan geen borstvoeding geven omdat ik medicijn slikt).

Van onze eerste dochter heb ik in ziekenhuis gevallen en daar hebben ze mij gezegd dat het beter is voor de kleine dat (zo wie zo in begien) alleen ik en mijn man haar vasthouden en flesje gaan geven. Dan kunnen we met de kleine goede band opbouwen.
Tuurlijk heb ik haar laaten door somige mensen vasthouden maar lang niet iedereen die om heeft gevraagt. De eerste week wil je zelf veel je kleintje vasthouden en goed kenis mee maaken, maar de meeste mensen snapen het wel en ze vragen niet eens om.En als ze er om vragen dan zeg je gewoon dat je niet wil dat de kleine hand tot hand loop, of dat ze dan heel erg geprikeld is en veel huilt ( en het kan echt  wel zo zijn, onze dochter was geen huilbaby maar na een kraamvisite was ze meer huilerig als anders).

Gewoon zegen als je iets niet wil of leuk vind !!!!

Groetjes Boontje 37w 2d

Het is echt niet meer van deze tijd om je kindje maar door iedereen vast te laten houden. In bijna alle boekjes, bij de vk en de gyn en het cons.bureau geven ze je het advies om je kindje zo veel mogelijk in het bedje/wiegje te laten. Dat resulteert eerder in een 'normaal' ritme. Denk aan de 3 R-en!!

Ik ben dan ook niet van plan ons kindje door jan en alleman vast te laten houden.

Het blijft echter je eigen keuze/wens: volg je gevoel.

Succes!
Dee

hoi

Ik zou zelf de kleine lekker in de box laten liggen en dan kunnen ze gewoon kijken,vooral bij mensen waarbij je het niet wil hebben dat ze de kleine vasthouden.en het is voor de baby ook beter anders worden ze zo onrustig joh.gr wendy

ja zie je wel ik   ben niet de enigste die dat dus heeft!!!
ja ik zal het ook tegen de kraamhulp zeggen en anders dan zeg ik het zelf gewoon nee niet op schoot want anders is hij daarna uit zijn doen als hij slaapt slaapt hij klaar en als hij wakker is hou ik hem zelf vast hahahha

aan de ene kant leuk de kraamvisite aan de andere kant hoeft het niet voor me ik wil hem de eerste paar dagen voor me gezin houden dus ik me man en me dochters ,, de rest boeit me niet

veel liefs cora

hoi

ok ik ( wij) willen de eerste dagen echt voor ons zelf houden... En mijn (schoon) ouders en zusje mogen komen kijken.. Voor de rest wil ik eerst maar eens even wennen aan het nieuwe mensje in ons gezinnetje. (wnat dat zijn we dan echt..)

Ook voor de kat wil ik het wat rustig houden, die is al snel uit haar doen met veel visite, en zeker als iedereen naar boven gaat.. Ik wil haar ook eerst een beetje laten wennen, zodat ze niet agressief gaat worden...

En natuurlijk willen mijn man en ik lekker zelf veel knuffelen met de baby, en genieten van onze vakantie!

liefs gridje

Haai,

hihi je 'bescherm' gevoelens werken nu al ;o)

In de eerste week is het toch ook niet écht goed om je kind van hand tot hand te doen?

Wij wachten nog even met alle visite tot na de eerste week, zodat alles hier in huis eerst tot rust kan komen.

Wel verlang ik erna mijn ouders, schoonouders en broer + schoonzus lekker met het kindje te zien!
Wil ook niet té moeilijk doen en het zijn maar paar minuutjes!

Als iets tegen je gevoel in haat, lekker niet doen hoor.. desnoods met een smoesje idd!

Groetjes

Terug
Bovenaan