Waar zijn de bevallen mama's???

A

Anoniem

Guest
Ha Dames,

Ik ben 23-11 bevallen van ons meisje Lisa en ben benieuwd naar de ervaringen van de al bevallen mama's van het decemberforum.

Hoe bevalt het om mama te zijn of om een kindje erbij te hebben?
Hoe kijk je terug op je bevalling?
Hoe heeft de papa het allemaal ervaren?
Hoe doet jullie kleintje het?

Gewoon gezellig kletsen, want ik kan op sommige topics niet echt meer meepraten, zoals zijn jullie het zat enzo............

Mij bevalt het super om mama te zijn, merk wel dat ik nog even moet wennen aan het nieuwe ritme en dat ik op tijd naar bed moet 's avonds haha maar dat is normaal toch? ik ben ook nog herstellende van de bevalling.

Ik kijk met gemengde gevoelens terug op mijn bevalling, thuis ging het heel goed tot we naar het ziekenhuis moesten omdat Lisa haar hartslag niet voldoende herstelde na elke perswee, met de ambulance (4 persweeen wegpuffen) en toen is ze geboren met de vacuum, wat een gemeen ding zeg pffff koud en van ijzer, ze hebben me vanonder verdoofd toen tijdens een perswee ingeknipt en de vacuum ingebracht, ik denk zelf dat dat de schade van binnen heeft veroorzaakt en toen kwam na de geboorte ook nog eens de placenta niet los waardoor ik geopereerd moest worden pffff en mijn schatjes een dik uur alleen zijn geweest, ik vond dit erg emotioneel omdat je dat moment eigenlijk met zijn drietjes moet delen, mijn man moest ook naar huis en dan lig je daar in het ziekenhuis en ben je moeder vond het best heftig!

De papa vond het ook heftig en is best bang geweest toen de hartslag in het ziekenhuis bijna helemaal wegviel! hij heeft 's avonds na de bevalling alles eruit gegooid! Woensdag hebben we een avondje zitten praten over zijn ervaring en dat heeft ons goed gedaan, hij vond het ook erg vervelend dat ie niets kon doen voor mij.

Ons meisje doet het heeeel goed! ze komt om de 3 uur stipt om eten (90cc nu) en tussendoor slaapt ze meestal, nu heeft ze haar wakkere uurtje en ligt ze een beetje rond te kijken in haar bedje, 's avonds slaapt ze nog bij ons op de kamer.

liefs daantje

Niemand? haha de aanhouder wint zeggen ze weleens............

Hoi!!

Ik wil best ff reageren hoor, was al ff niet meer op het forum geweest!!

Bevalling vond ik best zwaar, maar het is het allemaal waard geweest! Ook voor Mark was het zwaar, vooral omdat hij doorhad   dat de hartslag daalde en hij zag dat het zuurstof apparaat tevoor schijn werd gehaald, was gelukkig niet nodig!

Nu zijn we echt aan het genieten! Roan is zoooo lief en makkelijk! Hij drinkt keurig zijn flesjes om de 3 uur (s'nachts mag hij wat langer slapen en komt hij meestal na 4 uur) van 60 cc en woog hij bij zijn geboorte 3320 nu weegt hij al 3500..Smulpaapje hij doet het echt goed! We zijn al lekker wezen wandelen vind hij ook leuk, zolang we maar in beweging blijven hahaha...

Yara vind haar broertje lief, maar ze heeft het drukker met spelen!

Wij genieten dus echt volop van onze mooie kinderen!

Ha Jess hier ook zo'n smulpaapje haha ze drinkt nu zo'n 90 cc (we   maken flesjes van 100 en regelmatig drinkt ze haar flesje helemaal leeg)
en we kwamen erachter dat we dus 8 voedingen geven mmmm vrij veel volgens mij, ze komt 's nachts ook om de 3 uur maar Mark doet de laatste voeding ik de nacht en dan Mark de ochtend weer, maar ik merk dat die nachtvoeding er toch wel inhakt, zal wel wennen.

liefs Daantje

Hoi

Roan krijgt 7 flesjes van 60cc, nou ja we bieden 90cc aan maar hij stopt gewoon bij 60/70 cc....Maar ik maak me geen zorgen want hij groeit al behoorlijk...s"Nachts laten we hem slapen tot hij zelf komt, meestal na 4 uurtjes...Doet hij keurig dus!
Tja, die nachtelijke voedingen wennen niet erg he...Maar ja hoort erbij, over een paar weken is dat ook weer voorbij...En ik vind het ook zo mooi om te zien dat als hij daarna wakker is hij mij en alles om hem heen ligt te bekijken (van wat hij kan zien dan he)...Echt de wereld aan het ontdekken....Het is echt op en top genieten!!!!!!!

Yess, lekker hoor 's nachts om de 4 uur hoe doe je dat haha

En hier ook eentje die de wereld aan het verkennen is nu ligt ze rond te kijken in haar bedje en dan heeft ze zo'n tevreden gezichtje erop staan heerlijk is dat he? kun je uren naar kijken!

liefs Daantje

Haai,

zeker druk met het kleintje... ik vind het echt heerlijk om mama te zijn! Ik vond de bevalling qua ween echt verschrikkelijk en kon ook echt niks binnen houden dus vandaar het besluit om alsnog naar het ziekehuis te gaan. maar zodra ik mocht persen vond ik niks erg meer vergat alles zodra ik mijn meisje in mijn armen had!

ze doet het nu hardstikke goed want ze is nu 5 dagen oud en op 10 gram na al op haar geboortegewicht;-)     zucht hihihi

groetjes van een verliefde mama

Terug
Bovenaan