Waar zit bandenpijn?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik ben Claudia en ik ben nu 26 weken zwanger van " frummel" io. Het gaat allemaal goed, heb van het begin af aan geen kwaaltjes gehad. Het enige waar ik nu last van heb en niet door kan slapen is een soort spierpijn in mijn liezen of eigelijk lijkt het wel op mijn ( sorry) schaamlippen. Omdat ik ook niet tot de slankste hoor ben ik wel een beetje bang dat het iets met bekken te maken heeft.

Wie heeft dit ook of herkend dit? `En wat doe je aan de pijn.

Ik ben benieuwd,

Claudia

Hoi,

Het klnikt inderdaad als bandenpijn. Dit krijg je als je kindje weer een groeispurtje maakt.
Heb je er langer dan een paar dagen last van, dan kan het ook met je bekken te maken hebben.
Wat je kan doen is lopen,zitten,staan en liggen af te wisselen. Als je buik al flink gegroeid is wilt een band om je buik ook weleens helpen. Die tilt als het ware je buik een beetje op, waardoor je banden en bekken een beetje verlicht worden.
Ik had een buikband, gekocht bij Prenatal. Bij mij hielp die wel.
Op een gegeven moment kreeg ik echt bekkenklachten (door 12 uur lang te werken en ik werk in een winkel) daarna had ik een bekkenband, die hielp nog iets beter.
Beide vond ik niet goedkoop in aanschap (rond 40 euro) dus als je wilt kijken of het voor jouw wel werkt is een sjaal om je buik knopen, dat heeft zelfde effect.
Sterkte ermee.

Liefs Reneke moeder v Myrthe (4 weken)

Denk ook aan de manier van in en uit bed draaien! Bij het uit bed draaien: Ga eerst op je zij liggen, gebruik je benen als het ware als hefboom voor je bovenlichaam door ze naast het bed te laten vallen, en zet je af met je handen om zo omhoog te komen. Bij het in bed gaan als het ware omgekeerd.

Mochten het bekken klachten zijn dan kan dit een hoop schelen in de pijnklachten. En bij bandenpijn is het ook niet geheel onprettig. Ik heb bij allebij de vorige zwangerschappen bekkenklachten gehad. Echter bij de tweede merkte ik wel dat ik harde buiken kreeg van de bekkenband. Je wordt dan van zelf handig in het bedenken van trucjes om het je zelf makkelijk te maken.

Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt. Het is echt geen pretje. En rust doet ook wonderen hoor....

Claudia...

Terug
Bovenaan