waar?

Hallo allemaal,

Graag zou ik van jullie horen,als je thuis bent bevallen,waar je dat gedaan hebt.In je eigen bed of een bed van de thuiszorg,op de slaapkamer of in de kamer/keuken/badkamer enz.
Je hoeft toch ook pas in bed als het aan het persen toe is of zie ik dat niet goed.(Ik weet er niet zo heel veel van want ik heb geen cursus gehad.

Groeten van Anna.

Hoi Anna,

Zelf wou ik thuisbevallen en zou dat dan in de woonkamer hebben gedaan op een eigen 1-persoonsbed op klossen. Onze trap is namelijk vrij steil en ik zag me zelf niet de trap aflopen als ik toch naar het ziekenhuis had gemoeten.

Maar ik had niet voor niets alles in huis gehaald, want 3 dagen voor de uitgerekende datum moest ik het ziekenhuis in met pijnklachten en uiteindelijk heeft daar dus ook de bevalling plaatsgevonden.

Kan je eigelijk maar één advies geven: pin je niet teveel vast op thuis. Bereid je wel voor en zorg dat je alles in huis hebt, maar het kan anders lopen dan je verwacht.

Succes met de laatste loodjes!

Ik ben thuis bevallen op een 1-persoons bed in de babykamer, omdat wij zelf een waterbed hebben.
Je mag tijdens een thuisbevalling gewoon rondlopen hoor (mits de baby is ingedaald als de vliezen breken): ik heb oa over de trapleuning gehangen, in bad gelegen en op het toilet gezeten.
Als je meer wilt weten over bevallen kan ik je het boekje veilig bevallen van beatrijs smulders aanbevelen, daar heb ik veel aan gehad.

N.

Ik ben lekker in mijn eigen bed bevallen gewoon boven, en ben er pas ingekomen toen ik moest gaan persen heb al die tijd ervoor onder de douche gestaan en lekker rond gekeuteld. Bij de 2e moest ik op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen.
Succes met je bevalling!

Ik heb de hele tijd rong gelopen en staand geperst. Toen ze bijna geboren werd ben ik even op de kruk gaan zitten. En pas na de bevalling ben ik in bed gaan liggen.

Mijn bevalling begon met het breken van mijn vliezen. Daarna wilde ik alleen nog maar op mijn zij liggen in bed. Ik heb ook nog even in bad gelegen met de douche op mijn buik gericht. Er mocht geen water meer in het bad omdat de vliezen al gebroken waren.

Op een gegeven moment kreeg ik het zo koud dat ik weer terug mijn bed in ben gegaan. Het persen heb ik gedaan op een baarkruk maar na 1,5 uur persen moest ik naar het ziekenhuis en kreeg in een vacuümverlossing.

Ik heb dus verder niet rondgelopen, had daar echt geen behoefte aan. Maar dat is inderdaad voor iedereen wel heel anders. Ik vind het boek 'Veilig Bevallen ook echt een aanrader!!

Groetjes

Hoi,

Ik wilde graag thuis in ons eigen bad bevallen, ons bad was daar groot genoeg voor, of op de baarkruk! Helaas ging mijn bevalling zo snel dat ik na vier heftige weeen al een weeenstorm kreeg en alleen maar behoefte had om te liggen in mijn eigen bed. Toen de verloskundige aankwam lag ik al persweeen weg te puffen. Totaal heeft mijn bevalling nog geen 2 uur geduurd en heeft dus in ons eigen bed, op bierkratten verhoogt, plaatsgevonden!

Zo zie je maar dat je wel voorkeuren kan hebben, maar er niet vanuit moet gaan dat het ook zo zal gaan als je graag zou willen!

Groetjes Jessica!

Terug
Bovenaan