waarde progesteron??

hallo meiden,

ik had een vraag, en misschien kan iemand mij daar antwoordt op geven.
mijn laatste cyclusdag was op 2 april. tot op heden geen ongi.zit nu op cyclusdag 86.
ik heb PCO waarschijnlijk, zijn ze nog niet helemaal zeker van.ben vanaf 1e week september nog maar 4 keer ongi geworden.
we willen graag een tweede kindje en bij de eerste heeft het ook bijna drie jaar geduurd maar is het toch op het randje van de MM, spontaan gelukt.(werd ook niet meer ongi)tussen eerste dag laatste cyclus en de positieve test zat toen ook meer dan 4 maand, en ik bleek nog maar net 4 a 5 weken zwanger te zijn toendertijd.
heb op dit moment de recepten clomid al in huis liggen.ben nog niet begonnen.
ook heb ik in april een eileider en eierstokontsteking gehad.weet nog niet of ik verklevingen heb of iets dergelijks.
ben op 10 juni naar de gyneacoloog geweest en die zag eicel ontwikkeling.in het weekend van 13/14 juni moest volgens de gyneaoloog mijn eiersprong zijn.
nou heb ik op 18 juni mijn bloed laten trekken en toen had ik een waarde van 12.5
wat hou dat precies in?
de assistent zei dat dit niet goed was. moet volgende week weer terug komen.

wie kan mij hier antwoord op geven.

groetjes marianne

Hoi Marianne,

Ik Patries heb pcos en gebruik 150mg clomid. Ben 1,5 jaar bezig geweest om zwanger te worden, eindelijk gelukt met clomid. Maar vorige week woensdag heb ik te horen gekregen dat het hartje van ons kindje niet klopt. 9 juli volgt er een curretage. Je bent zo blij na zo'n lange tijd maar het mocht niet zo zijn.
De waarde van mijn progesteron heb ik ook een aantal keren moeten checken. 1 a 2 weken na de eisprong. Ik weet dat als je waarde lager is dan 30 dan heb je geen eisprong gehad.
Daarom checken ze dat. Ik moet zelf zeggen dat ik ovulatietesten van matcare prettig vind en ik temperatuurde 's ochtends. Ik zag al snel wanneer mijn eisprong eraan zat te komen.

Meid, succes en hopen dat je snel zwanger bent!!
Groetjes van Patries.

Jeetje patje wat een verhaal. Veel veel sterkte gewenst de komende week! Hopelijk   ben je erna weer snel zwanger! Het lijkt mij zo moeilijk, ik ben inmiddels ook bijna anderhalf jaar bezig, en als dat mij zou overkomen... Maar je lichaam kán het, dus houd je daar aan vast.

groetjes
Wenser

Beste Marianne,

Ik ben het niet helemaal met Patje eens. Mijn gyn gaf aan dat ik bij een waarde van 10 een eisprong zou gehad hebben. Er zijn namelijk diverse testen waarmee de waarde bepaalde kan worden. Echter betekend dat ook dat er verschillende uitkomsten zijn.
Ik heb zelf ook PCO en ben nu bezig met 50 mg.
Helaas zijn vandaag mijn regels doorgekomen. Dus ik ben ook weer een ronde verder.
Heel veel sterkte
Jij ook Patje.
Missy

bedankt meiden.
ik heb inderdaad ook PCO en mag na de zomer met clomid beginnen,en heb tevens en verwijzing voor de diëtiste meegekregen omdat ik ook zo ontzettend qua gewicht schommel. ben nu in 2 1/2 maand 12 kilo aangekomen. mede door opname ziekenhuis(eileider en eierstokontsteking).
hoop dat het voor ons allen snel mag lukken

groetjes marianne

hallo meiden,

weer een bericht van mij.
ben in september begonnen met de clomid en het is de 3e ronde geslaagd.

ben zwanger.
ben nu 8 weken 1 dag.

heeft en tijd geduurd, maar het is met geluk bekroond.

groetjes marianne

Hoi hoi,

Marianne: Super zeg, je bent zwanger!!
Ik hoop dat alles goed verloopt en geniet ervan.

Met mij is alles super! Na de miskraam die een dag voor de curretage spontaan kwam, wat allemaal wel erg heftig was etc.
Ben ik na 1 maand weer zwanger en ben nu al bijna 24 weken zwanger. Zo opgelucht en blij dat alles goed is en we genieten echt!!
Als de clomid eenmaal zijn werk doet en aanslaat ja dan kom je echt heel ver.
Zo zie je maar weer!!

Meid heel veel geluk en een goede zwangerschap gewenst!

Groetjes van Patries.

Terug
Bovenaan