waarin slapen?

hoi,

wat hebben jullie kindjes tijdens de slaapjes aan? Liggen ze al in een slaapzakje en vanaf hoeveel weken? Yenthe van 9 weken slaapt in haar kleertjes onder een deken en lakentje. maar nu gaat ze over 2 weken naar het kdv en daar gebruiken ze geen dekentjes/lakentjes en moet ze dus in een slaapzak. Ik weet niet precies hoe groot ze is, 58 cm ofzo, maar is een slaapzakje van 70 cm dan te groot? En doe je daar thuis dan alleen een lakentje overheen of ook een dekentje?

bednakt!

groetjes,
petra

hoi
boas slaapt al vanaf het begin in een pyamapakje,uit 1 stuk(is niet echt een pyama,maar daar gebruik ik ze voor).tot hij een week of 10 was met voetjes,tegenwoordig zonder.hij slaapt in een slaapzak.ik heb er 2,van de hema.eentje maatje 56 en eentje maatje 74/80.in andere winkels werken ze met cm van de slaapzak,beginnend met 70 cm.daar kan ze ook al best in hoor,als de armsgaten maar niet te groot zijn.bij die van de hema zijn ze lekker klein.toen t nog kouder was lag hij ook nog onder een lakentje en een dekentje.nu met dat warmere weer alleen onder een lakentje.als het heel warm is,zoals laatst,laat ik de slaapzak uit en is t echt heel warm de pyama ook.dan ligt hij met een romper met lange mouwen onder een lakentje.ik vind t altijd wel lekker om   hem in te stoppen,ookal is t warm.een lakentje zweet niet.

Hoi Petra,
Mijn dochter van 11 weken ligt al een poosje in een slaapzakje van 70 cm, ze was bij de laatste meting 59,5 cm.Het zakje wordt nu al een beetje te kort...

Het gaat er bij een slaapzakej nl niet om hoe lang ie is, maar hoe hij aansluit bij de armpjes en het hoofdje. Als een zakje bij de armpjes en hoofd te ruim is, kan een kindje erin kruipen en dat is gevaarlijk ivm verstikking (maar dat kan je je wel voorstellen)

Dus als het aan de bovenkant goed past dan maakt de beenruimte niet uit. Ik gebruik voor Naomi nu ook maat 68 tot 80 (hema) en die past ook al prima!!!
Ik vind ze ideaal die dingen, mijn oudste dochter heeft erin gelegen tot ze bijna 3 was en ik heb ze dus in ik weet niet hoeveel kleuren en maten!!!

Hoop dat dit het antwoord is op je vraag

Groetjes Yvonne

o ja, Naomi leg ik gewoon zo in haar zakje in de wieg en straks in het ledikant...geen lakentje en dekentjes, maar dat is afhankelijk van hoe dik het zakje is denk ik

Yvonne

Hoi,

Ik vind het altijd interessant om te lezen hoe anderen dit doen. Bij ons  verschilt het  nml nogal vaak. In  het begin deden we Yanick in zijn gewone kleertjes met lakentje en dekentje.  Nu is zijn bovenstukje vaak nat van kwijl en spuug en doen we hem dus vaak een pyamatruitje aan. Als hij een stug broekje aanheeft (spijkerbroekje of ribbroekje ofzo) doe ik meestal ook een pyamabroekje, anders gewoon het broekje wat hij aanheeft.  Maar soms  begint hij  onverwacht vroeg aan zijn nachtslaap en als ik hem dan nog geen pyama heb aangedaan, leg ik hem zo in bed. De laatste tijd  doe ik hem een slaapzakje aan omdat hij zich 's nachts  loswoeld. Dan doe ik alleen een pyamatruitje, geen broekje, maar wel een lakentje en een dekentje. Ik vind het zo jammer dat hij me niet kan vertellen wat hij het prettigst vindt!

Hoi,
Mijn zoontje Roan (12 weken) slaapt sinds een paar weken in de combisleeper. Dit is een combinatie slaapzak,zomer en winter in 1. Hij heeft alleen de slaapzak aan en ik gebruik geen dekentje meer. In de slaapzak draagt hij een pyjama of soepele kleertjes.
Of je nog een dekentje nodig hebt hangt af van de kwaliteit van de slaapzak, let er wel op dat kindjes het snel te warm hebben!

groet van Else

Floor slaapt al vanaf de eerste week in een slaapzakje van de hema. Die hebben kleine armsgaten, ze zijn er al vanaf maat 50. Mooi klein dus!
Soms ligt ze alleen in het slaapzakje, maar als het frisser is gaat er ook een dekentje bij overheen.
groetjes van Ruth

Hoi Petra,

mijn zoontje is erg smal en klein van stuk. Hier vond ik alleen maar slaapzakken vanaf maat 70cm, of ik vond ze wel, maar erg duur. In Duitsland heb je ze al voor een paar euro vanaf maat 46. Bij Prenatal hebben ze slaapzakken met afritsbare mouwen. En mocht de lengte goed zijn, maar de hals- en armopeningen te groot, dan kun je ze met een paar steken vastzetten. Het voordeel van de slaapzak is dat de kleine nauwelijks op zijn buik kan draaien en het niet koud krijgt.

Groetjes

Terug
Bovenaan