waarmee beginnen; groente of fruit?

HoiHoi,

Tessa is gisteren 5 mnd geworden (wat worden ze snel groot hé) en we willen zaterdag gaan beginnen met een hapje.
Nou lees / hoor ik hier en daar iedere keer wat anders. Waar kan je nou beter mee beginnen, groente of fruit?
Ik wil het zelf gaan maken, heb er echt zin in. Ben erg benieuwd hoe ze het vind.

Waar zijn jullie mee begonnen?
Wil graag advies van de ervaren moeders.

groetjes Marielle

Hoi Marielle,

Wij zijn bij onze dochter Isabel (nu ruim 6 maanden) eerst met fruit begonnen, al met 4 maanden. Met 5 maanden zijn we met groenten begonnen.
Wij maken ook alles vers en ze vindt ook alles lekker gelukkig. We geven haar ook nu aardappel, rijst en vlees en vis en het gaat er allemaal goed in!
Veel plezier met het geven van de hapjes, hou het fototoestel in de buurt! haha

Groetjes,
Leonie

Ik heb bij Laura ( nu 2 jaar) begonen eerst met groenten en dan met fruit, ze zegen eerst dat wat minder lekker is. Nou maak niks uit hoor, als ze gevend was aan groenten, vond ze de fruit vies, maar ook wel aan gewend.

Jordi krijg nog niets, maar als ik ga beginen, doe ik het met groenten en later fruit.

groetjes

Hoi Marielle,

Wij zijn met 6 maanden begonnen met bijvoeden. Op aanraden van he cb zijn we begonnen met groente. Dit ging best goed. Na een week kwam de fruit erbij en toen hoefde ze dus  de groente niet  meer.
Fruit is lekker zoet. Maar na een paar weken ging ze gewoon de groente eten. Ook had ik het idee dat ze krampjes kreeg van de groente, maar volgens het cb kon dat niet.
Ik zou gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is. Fruit valt volgens mij lichter dan groente.

Succes

Hoi Marielle,

Volgens mij maakt het niet uit waar je mee begint. Kijk maar wat het beste bij jullie past. Vind je het leuk om eerst eens fruit te proberen dan doe je dat. Bevalt dat niet dan kijk je of groente beter gaat. Zie het als een kennismaking want de meeste voeding halen die kleintjes nog van de melk.

Veel plezier in elk geval.

groetjes Ida

Ik ben net begonnen met groente en fruit. Ik heb tot nu toe wat zachte smaakjes gegeven. Ik heb eerst banaan een paar dagen achter elkaar gegeven, toen een paar dagen worteltjes, weer een dag banaan. Daarna heb ik peer gegeven en ook bloemkool. Ik wissel groente en fruit een beetje af en geef een nieuwe smaak een paar dagen achter elkaar. Tot nu toe gaat dat goed!
Veel plezier!!

hallo!

Mijn zoon is vandaag precies 6 maanden. Wij zijn 1,5 maand geleden begonnen met een groente hap (potje). Eerst 1/3 , later 1/2 potje en sinds 1,5 week een heel potje van 120 of 125 gram.
Sinds een week of drie krijgt mijn mannetje een fruithapje (vers). De eerste dag heeft ie alleen banaan op,  verder  meng ik  2 of 3 stuks fruit. (bijv banaan/peer, appel/banaan/peer, mango/peer, de appel kun je overigs het beste raspen, is vaak moeilijk te mixen met de staafmixer).

Een aantal dagen nadat we begonnen waren met groentehap, hebben we er een flesvoeding vanafgehaald en van de laatste voeding een papfles gemaakt, met tijdelijk  230 ipv 200 cc.

Voedingsschema nu:
7:30 200cc
10:00 fruithap vers ongveer 125 gram
11:30/12:00 200 cc
15:30 200cc
17:30/18:00 groentehap potje 120/125 gram
19:30 200cc papfles.

Misschien heb je hier iets aan. Succes en geniet ervan!
Els, mama van Quentin

Het maakt echt niet uit waar je mee begint hoor. Ik was begonnen met peer toen onze dochter 5,5 mnd was. Ze moest er niks van weten. Maar ik dacht, volhouden met dezelfde smaak want ze moet eraan wennen. Nou, na een week nog niks. Toen banaan geprobeerd, zelfde verhaal. Na 3 weken ben ik maar eens met groenten begonnen en wat denk je, dat vond ze heerlijk!!   Nu sinds een week (we zijn dus ondertussen 5 weken verder sinds de eerste poging fruit) gaat het fruit wel iets beter maar ze lijkt gek genoeg echt een voorkeur te hebben voor groenten.

Groetjes, Mariska

Terug
Bovenaan