waarneer h.a. bellen???

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap!!
Maar ik heb een vraag je waarneer bel je je h.a WAnt bij mij zit in de fam open ruggetjes.
Je kunt daar toch ook tabletten voor ophalen folium??????
Het probleem is alleen onze eigen ha heeft vakantie en dan moet ik naar een andere...
Ben zwanger van de 1e dus eigelijk niet goed wat ik moet doen en heb geen idee waarneer onze eigen ha weer komt..

xxx
kapster 23
5 weken en 3dagen

Hallo Kapster23!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Als je zwanger bent (en het liefst al iets daarvoor) is het verstandig om Foliumzuur te slikken. Dit verkleint de kans op een open ruggetje enorm! Het lijkt me in jou geval dus zeker verstandig om er zo snel mogelijk mee te beginnen. Je kunt het gewoon bij de Etos/Kruidvat etc. halen. Als je zwangerschapsvitamines slikt, dan zit het er vaak al in!
Succes en een fijne zwangerschap toegewenst!
Groetjes Willeke

Hoi Kapster23,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Je moet zeker direct
foliumzuur gaan slikken. Ikzelf slik Gravitamon, daar zit de juiste
hoeveelheid foliumzuur in en gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Ook
zou ik een afspraak maken bij de huisarts, zodra hij weer terug is met
vakantie.

Succes en groetjes,

Petra

18 weken

Hey!

Ik ben ook 5 weken en  5 dagen  zwanger, en ook mijn huisarts is op vakantie. Volgende week moet ik terugbellen, ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
Wat het foliumzuur betreft, ik ben daar mee begonnen vanaf het moment dat ik met mijn pil gestopt ben, nl. vanaf eind mei. Ik raad je dan ook aan om inderdaad zo snel mogelijk met het foliumzuur te beginnen. Je kan dat zonder voorschrift van je huisarts verkrijgen dus dat is geen probleem!
Veel succes!
Veel liefs, bisous
Alysse

Hoi,

Ik heb zelf een zusje met open rug en waterhoofd. Tijdens mijn beide zwangerschappen heb ik een verhoogde dosis foliumzuur geslikt. Deze is niet zo in de winkel te krijgen, en alleen op recept via de huisarts of gynaecoloog.
Maar die verhoogde dosis hoefde alleen omdat het open ruggetje en waterhoofd voor kwam in de eerste graad qua erfelijkheid. (= vader/moeder/broer/zus)
Dus als de erfelijkheid bij jouw niet in de eerste graad is kun je gewoon bij de drogist of apetheek de normale dosis halen. In een speciale multivitamine voor zwangere vrouwen zit het al verwerkt in de goede dosis.
Maar meld het straks wel even bij je verloskundige of gyn (die erfelijkheid).

Groetjes, Kat
Mama van Thom (29-3-2003) en Danae (30-5-2006)

hoi

bedankt voor de snelle reactie.
Ga morgen gelijk de huisarts weer bellen en kijken als ie er dan al wel is!
Want mijn moeder is geboren met een open ruggetje zodoende ......
Als ie er morgen nog niet weer is haal ik al wel vast bij de drogist en als de ha er weer moet die mij dan maar hoger vor schrijven...

Kwam jij ook onder strengere controle te staan?

xxxx

Terug
Bovenaan