waarneer testen?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik zit met een vraagje.
Ik ben bij de fertiliteitsarts geweest voor de intake en toen heeft ze via de echo gezien dat ik een eitje had van 15 mm was vorig week donderdag.ze zei dat het kon dat mijn ovulatie al geweest was of dat ik nog moest ovuleren.Maar nu zitten we een week verder(precies) en normaal heb ik een cyclus van 45 tot 49 dagen maar nu vraag ik mij af,normaal kan ik a.s zaterdag testen maar kan dat nu wel aangezien vorige week dat eitje pas zo groot was?Weet iemand hoe of wat.Zou ik pas volgende week kunnen testen of al zaterdag.Aangezien je normaal 2 weken voor je menstruatie een ovulatie hebt?

bedankt voor jullie advies?

xxx Nice

Hoi!

Naar mijn idee, was je eitje nog niet gesprongen, anders kon ze ook geen eitje zien zitten!
Volgens mij springt je eitje rond de 24 mm. En groeit hij 2 mm per dag. Dus reken maar uit wanneer je sprong is geweest. En dan 2 weken erbij en je kan testen...

Succes!

groetjes Jacqy

Hoi,

Nou, ze houdt het wel heel erg in het midden...misschien wel of misschien ook nog niet geovuleerd?!?! Beetje vreemd, want 15mm is inderdaad nog niet zo groot voor een eitje, in ieder geval nog niet groot genoeg. Een eitje is rijp vanaf 20mm!!! Maar kan nog groter worden hoor. Ik ben zelf momenteel bezig met IUI en mag pregnyl spuiten om het eitje te laten springen als het eitje 19 a 20mm groot is. Deze cyclus is 'ie uiteindelijk  gesprongen met de grootte van 21mm. Ik heb ook al wel eens een eitje gehad van 22,5 mm.
Hoe het nu verder in jou cyclus zit kan ik je niet goed zeggen. Wel is het inderdaad normaal gesproken zo dat een eitje 2 mm per dag groeit, maar bij welke grootte hij springt zal bij iedereen wel verschillend zijn,
Succes,
Groet, MOON

Terug
Bovenaan