Waarom altijd zo moeilijk doen?

Ik ben het ff helemaal zat! Zal ook vast wel voor deel met mijn hormonen te maken hebben, maar toch.

Zoals jullie misschien nog wel weten, zijn mijn schoonouders 2 jaar (!) geleden uit elkaar gegaan. Beide regelen de scheiding niet. Schoonvader beweert dat hij uitzoekt hoe hij mijn schoonmoeder financieel het beste achter kan laten. Schoonmoeder doet niets, want zij wilde niet uit elkaar, dat was zijn beslissing, dus regelt hij het maar.
Ondertussen begin ik vooral mijn schoonmoeder zat te worden. Ze vind zichzelf ozo zielig en blijft er ook in hangen. Alles wat je aandraagt om dingen te veranderen/verbeteren doet ze niks mee.
Ondertussen zuipt ze flinke flessen wijn weg, maar beweert dat ze geminderd is.
Mijn schoonzus (ook aangetrouwd) zit in een redelijke depressie en heeft gelijk hulp gezocht en is echt bezig beter te worden. Eén van de dingen was dat ze drukke feesten niet aankon en mijn schoonvader ff niet wilde niet ivm alle ellende. (te lang verhaal, maar hij zeurt tenminste niet)
Nu zit mijn schoonmoeder aan de antidepressiva en is al door meedere therapeuten de deur gewezen. (zij zegt dat ze niks voor haar kunnen doen, ik denk dat ze niet geholpen wíl worden en daarom niks voor haar kunnen doen)
Om een nog langer verhaal af te korten, blijft ze erin hangen. Scheiding regelen? Moet hij doen!
Advies van huisarts om even in ziektewet te gaan ivm overspannenheid? Zijn schuld!
Iets kapot aan huis? Zijn schuld! Het feit dat mijn schoonzus en zwager even geen contact met schoonvader willen? Zijn schuld!
En maar huilen en vertellen hoe vervelend ze het heeft.

IK KAN DAAR NIET TEGEN!!!!!! Ik heb zelf meerdere keren depressie gehad en 1x bijna opgenomen geweest. Máár ik wilde me weer gelukkig voelen en deed er alles aan om dat weer te doen. Therapie, dingen regelen voor mijn bestwil, dingen veranderen... alles pakte ik aan.
En zij? Zij is zielig. Er zijn genoeg mensen die erin meegaan, ik niet en dat wordt me verwijt.
Ben sowieso de boeman, want heb haar zoon bij haar weggenomen (we wonen, gelukkig, 100 km ervandaan) ik heb mijn mondje klaar en ga niet mee in haar slachtofferrol.
Ze probeert te manipuleren om manlief en zijn broer een kloof tussen te krijgen, om ons háár kant te laten kiezen enz.
We doen dat niet, beide zijn welkom.
Maar ik heb het gehad. Heb buikpijn als ik weet dat we haar weer gaan zien, lig nachten wakker omdat ze weer eens bezig is geweest. En ik trek om wille van manlief en dochter niet mijn mond open. Tuurlijk wel om dingen recht te zetten, maar ik ga er niet meer op in.
Heb met Rob over gehad. Ik wil haar voorlopig ff niet zien/horen. Niet voor altijd, maar om mezelf rust te gunnen. Tuurlijk mag hij naar haar toe met Myrthe, maar ik ga ff niet mee.
Ik heb genoeg aan mijn hoofd met zwangerschap, eigen gezin en een oma die in zorghotel is opgenomen na beroerte en ook nodige aandacht eist....
Ben ik dan zo egoïstisch?
(Shit zit me echt dwars, wist niet dat het zo'n lang verhaal is geworden, sorry)

hee meis

lastig zo,n schoonmoeder
geef je groot gelijk dat je je mond niet dicht houd voor dr hoor en dat je ff afstand wilt helemaal verstandig,dalijk kom je ook weer in een dip door hoor laat dat vooral niet gebeuren!

gelukkig is mijn schoonmoeder niet zo erg nu ik jou verhaal lees hahahaha ze is ook zo,n 10-12jaar geleden gescheiden van de vader van emiel zijn keus maar ze kan het dus ook niet loslaten of teminste hem niet,ze heeft daarna nooit meer eenvriend gehad en had altijd nog hoop tot 3jaar terug toen de vader van emiel ineens uit de kast kwam en homo bleek te zijn:S

succes en sterkte en denk lekker aan je zelf en je mooie gezinnetje

liefssxx

Je hebt gelijk om even afstand te nemen. Alle negativiteit die je daar van krijgt, kan energie slurpen. Zeker als je er wakker van ligt.
Laat je man maar lekker met Myrthe gaan, dat is toch prima. Het is zijn moeder en haar oma. En ik vind je niet egoistisch, je bent bezig met het bewaken van je grenzen. En kan moeilijk zijn, maar het is wel belangrijk dat er niet steeds overheen gegaan wordt.
Probeer het los te laten, zodat het je ook echt niet bezig houdt.

Ik probeer het ook los te laten, maar manlief zit er ook mee en wil ook zijn verhaal kwijt. Ik probeer te luisteren en af en toe ff bij mijn ma mijn ei kwijt te kunnen. Maar goed, ff niet zien, zal al wel veel rust geven. Dank jullie! Liefs

Egoïstisch? Nee, dat ben je niet. Je hebt er nota bene gewoon slechte momenten door, toch?!
Ik vind dat je groot gelijk hebt om duidelijk voor jezelf even te kiezen, haar even niet te zien (voor beide partijen vaak beter) en als er weer ruimte is om naar haar toe te gaan, dan doe je dat weer....
Heerlijk, die 100 km afstand :)!!!!!

Het is lastig voor Rob omdat het om zijn eigen ouders gaat. Hij wil de ene kant niet afvallen en de andere kant w.s. ook niet! Belangrijk is dat jij je grens goed bewaakt en rustig kunt aangeven waar de 'triggers' zitten.
Een andere optie is om je frustratie eens rustig met je schoonmoeder te bespreken. Ahum, lastig, maar toch.....

Ik heb ook wel eens moeite met mijn schoonmoeder, hoewel ze erg haar best doet om zich aan te passen. Maar ze is wel erg negatief ingesteld (glas is half leeg ipv half vol, je kent het wel), en daar kan ik bij vlagen zo niet goed van worden.

Soms komt ze dan bij ons voor een paar dagen (overdag de kinderen en 's avonds bijkletsen met ons). Tijdens die kinder-loze avonden hebben we dan vaak wel een 'goed gesprek' waarin we goed duidelijk kunnen maken waar we tegenaan lopen. Vaak is het wel even heftig, maar het is toch fijn als je je punt even kunt maken.

Erg balen dat je schoonmoeder zo in het slachtofferpatroon terecht komt. Snap dat ze erg op haar ziel getrapt is door je schoonvader, maar het is toch wel zonde als ze de rest van haar leven blijft 'pruilen'. Ze moet er juist iets leuks van maken..... maar ja, makkelijk gezegd misschien.

Succes ermee, en verwijt jezelf nu niet dat je egocentrisch bent, maar denk ook goed aan jezelf en misschien kan je de relatie tussen jullie nog wel een beetje rechttrekken, ooit!

Hoi hoi,

Ja praten heb ik vaker geprobeert. Helaas helpt het niet.
Praten om te zorgen dat ze zich beter voelt, doet ze niks mee.
Vertellen dat ze met haar acties onze relatie onder druk zet, werkte ook niet. Ik kreeg later van mijn schoonzus te horen dat schoonmoeder had gezegd dat ze mij niet meer mocht bellen van mij. Heb ik nooit gezegd.
Ik heb op vele goede en kwade manieren geprobeert uit te leggen dat ze zo alleen maar een kloof tussen ons brengt. Maar ja dan heeft mijn schoonvader dat gedaan volgens haar.
Zoals ik al zei, ze is gewoon graag een slachtoffer. Zo lang ze maar aandacht krijgt. En helaas gaan er vele in mee (vriendinnen, buren e.d.) Mijn zwager, schoonzus en man weten gelukkig ook wel beter.
Dus nu ff rust inbouwen en wie weet kan ik het over een paar weken weer aan.
Tot die tijd..... RUST!

Ps over dat leuks maken voor jezelf. Ze zei dat ze niks leuks had in haar leven. Manlief zei daarop dat ze kleinkinderen had en de 4e op komst is. Ging ze daar weer moeilijk over lopen doen. Want als die geboren is, hoe moet ze dan bij ons komen kijken? Manlief begon gelijk weer oplossingen te bedenken. Hij zei zelfs, desnoods haal ik haar op.
Toen ben ik ff pissig geworden. Heb gezegd dat het haar probleem is en niet de onze. Ze kent genoeg mensen die een auto hebben en als ze vraagt brengen die haar ook wel, desnoods pakt ze de trein. Maar manlief gaat echt niet net na de geboorte 2u in de auto zitten voor haar probleem. Dat pik ik niet!

Liefs Irene

Hihi, daar heeft ie straks écht geen tijd voor.... en bovendien wil ie helemaal niet weg....... laat die gekke schoonmoeder maar even in haar sop gaar koken, geef je groot gelijk, want ze doet dus niets met je opmerkingen....... Lekker RUST, lekker puh!! :)

Terug
Bovenaan