Waarom duurt het zo lang?

Hoi meiden,

Ik ben inmiddels 41,1 weken zwanger van mijn 2e. Al vanaf de 7e maand is de baby volledig ingedaald.......maar waarom is het dan nog niet geboren??

De druk op mijn bekken is dusdanig zwaar dat ik bijna niet meer kan lopen en geregeld door mijn benen zak. Met nog een kind van ruim 2 is dat toch wel erg lastig hoor. Gelukkig heb ik veel hulp van mijn man, vrienden en familie maar toch.

Ik zal wel blij zijn als het nu echt een keertje doorzet. Met name 's avonds heb ik ontzettende last van voorweeën waardoor ik iedere keer denk dat het nu echt gaat beginnen, maar helaas, de volgende ochtend is alles weer rustig en weg.

Hoewel ik niet mag klagen, doe ik het bij deze toch ff. Ik ben het echt meer dan zat (de zwangerschap dan) en wil graag mijn baby in mijn armen houden. Ook zou het toch wel weer fijn zijn als mijn blaas niet meer als springkussen gebruikt wordt en ik niet telkens een trap tegen mijn ribben oid krijg.

Heeft iemand trouwens ervaring met strippen. A.s. donderdag gaat de verloskundige een eerste poging doen. Mijn eerste baby kwam destijds precies op tijd dus weet niet wat mij te wachten staat.

Doet strippen zeer of voel je er niets van?

Sterkte met de laatste lootjes,

Liefs,

Hoi Anoniepje,

Ik hoor hier eigenlijk niet thuis.
Klagen mag hier altijd he.
Ik snap je best je bent het gewoon zat je wilt gewoon lekker je kleintje vast houden.
Ik heb zelf 2 kinderen bij mijn dochter was ik toen 11 dagen overtijd en heeft de verloskundige mij gestript.
Van het strippen kan ik zeggen dat het niet echt een fijn gevoel is maar om nou te zeggen dat het echt mega pijn deed nee dat ook weer niet.
Het resultaat mocht er wel zijn ik werdt om 10 voor 12 gestript en om 12 uur ging ik weg met het idee dat het weleens begonnen kon zijn.
Om 1 had ik echt weeen de ontsluiting verliep niet snel maar de volgende dag om 15:47 is mijn dochter geboren.
Bij mijn zoon wilde ze donderdags gaan strippen was toen 8 dagen overtijd ik voelde me toen net als jij nu.
Dit strippen was niet meer nodig want woensdag avond begonnen de weeen en de volgende ochtend om 5:38 is mijn zoon geboren.
Ik hoop dat je wat heb aan mijn verhaal Ik wens je succes met de laatste loodjes en dalijk met de bevalling.

Gr Lique

Heel veel sterkte met de laatste loodjes!!! Kom hier maar lekker klagen. Ik kan me voorstellen dat iedere dag een eeuwigheid duurt als je overtijd loopt. Maar het kan nooit lang meer duren!!!!!!
Succes!!

P.S. Laat je het nog weten als de kleine er is?

Sinds 2 dagen heb ik om de 10 minuten weeën dus ik was al helemaal blij want het was begonnen.......althans dat dacht ik. Bleek helaas niet zo te zijn. Ik had na 48 uur nog 0 cm ontsluiting. De weeën werden namelijk veroorzaakt door een blaasontsteking. Door de prikkels trok de baarmoeder wel samen maar droeg niets bij tot de bevalling.

Vanochtend ben ik dus toch gestript. Ik moet zeggen, het viel mij wel mee. Fijn is het niet, maar het is ook niet echt heel erg pijnlijk. Gisteren hadden ze al een poging gedaan, maar toen zat de baarmoedermond nog helemaal dicht, dus konden ze niets voor mij doen. Vandaag bij het strippen bleek ik echter al met 4 cm ontsluiting rond te lopen. Morgen word ik overgedragen aan het ziekenhuis maar vanavond worden waarschijnlijk de vliezen al gebroken in de hoop dat de bevalling alsnog op te wekken. Het ziet er dus naar uit dat ik binnen een paar uur (maximaal 48) mijn kindje eindelijk in mijn armen kan houden. Ik kan niet wachten tot het zover is.

Bedankt voor de reacties en ik laat het jullie weten zodra het zover is.

Hoi hoi,
Ben nu ook 40.5 week. Volgende week gaat de VK ook strippen. Ben het wachten ook zo zat. Dus toe maar. Dan heb ik tenminste iets om handen.
Ik hoop ook zo dat het lukt. Maar de VK waarschuwde mij dat het ook niet zo hoeft te zijn. En dat ik dan niet teleurgesteld moet zijn. Nou ja, makkelijk gezegd dan gedaan. Want ik hoop het echt van harte.
Ik heb in een andere forum ook ervaringen van anderen gevraagd. De meesten zijn wel lekker positief en het strippen heeft zijn werk gedaan. Dus, sterkte Anoniepje!

Op 30 juli 2009 was het dan toch zo ver.......ik ben bevallen van een wolk van een dochter. Na het strippen, ging het redelijk snel. Om 17.08 uur zijn mijn vliezen door de vk gebroken en om 18.49 uur hield ik mijn dochtertje in mijn armen. Voor iemand die lang op zich heeft laten wachten, was de bevalling wel supersnel en (vergeleken met de eerste) een eitje. De navelstreng zat wel om haar nek en ze had in het vruchtwater gepoept, waardoor ze nogal blauw was toen ze op mijn borst werd gelegd, maar dat trok heel snel bij. Wij zijn zielsgelukkig met haar en haar grote broer is apetrots.
Ik hoop dat jullie ook een voorspoedige bevalling zullen hebben en snel jullie baby mogen omarmen.

Liefs.

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Leuk om te lezen hoe het is gegaan. Zo snel!!!
Enne, volgens mij is alleen snoopy zwanger. Ik niet hoor!

Terug
Bovenaan