waarom geen clomid

A

Anoniem

Guest
we lopen al vanaf januari 2004 bij de gyn,eerst moest ik maar temperaturen voor 3 maanden en dan maar weer eens terug komen bij hem,toen had hij weer het verhaal doe het maar om de dag,toen was het weer het sperma van me man,nu is het bijna december en er is nog niets gebeurd.en 2 vriendinnen van me kregen wel clomid,alleen zij hebben een andere gyn wel in het zelfde ziekenhuis als waar wij lopen,nou snap ik niet dat ik het ook niet voorgeschreven krijg,,,nou heb hij weer het geintje het ligt aan je leeftijd dus het zal allemaal niet meer zo makkelijk gaan,,ik ben gvd 37 jaar.zag pas nog op ,tv dat een vrouw van 44 jaar nog een kindje baarde.DUS WAT NOU TE OUD.WAT EEN KNUPPEL ZEG. nog even en ik neem een andere GYN.

Het ene meisje wordt met haar tiende ongesteld, de andere pas op haar zestiende. De ene vrouw gaat in haar dertiger jaren de overgang in, andere vrouwen tegen hun zestigste pas. Met 37 jaar zou je normaal gesproken best nog kinderen kunnen krijgen, en met 44 ook, maar er zijn ook vrouwen die onder de 25 zijn, en niet zwanger worden. Kortom die 37 zeggen helemaal niets.

Feit blijft dat je niet zwanger wordt, en dat je daar van baalt. Het kan best zijn dat je voor je dertigste dit probleem niet had gehad, helaas dat weten we niet, en zullen we ook niet te weten komen. En doet er eerlijk gezged ook helemaal niet toe.

Misschien is het inderdaad beter dat je naar een andere gynaecoloog gaat, en daar je probleem, frustraties, en verdriet neerlegt, misschien reageert deze gynaecoloog dan anders dan de "knuppel", maar het geeft nog steeds geen zekerheid op een zwangerschap.

Sterkte en heel veel succes, en wie weet ooit een lief klein mensje in je armen.

Liefs
Miep

Hallo Anoniem,

Ik wil graag mijn ervaring aan je vertellen.......en mijn eind conclusie...
Ik loop ook al weer een half jaar bij de gynacoloog. Ik mag gelukkig Clomid gebruiken.
Maar ik moet dus wel regelmatig voor controle komen. Dit gebeurd niet altijd bij mijn eigen gynacologe. HELAAS, want wat krijg je....de ene zegt dat je voor 3 maanden mee krijgt, de ander zegt dat we geen Clomid gaan gebruiken maar spuiten en de 3e zegt: ik denk dat we een stukje van je baarmoedermond moeten afnemen.....
Dus ja wat moeten we nou denk ik dan??

OKE wij als leek zouden denken: een gynacoloog is een gynacoloog....nou mooi niet dus.

Ik zou als ik jou was......een afspraak maken bij een andere gynacoloog (bijv die van je vriendinnen) en daar eens je verhaal voorleggen.

Heel veel succes.

Liefs Flower

PS. ik vind dat je leeftijd geen probleem moet zijn.

aan anoniem,
hallo ik wou je wat vragen ben jij een reiziger???

Hallo Anoniem,

Ik begin ook even met mijn verhaal. In juli ben ik bij de huisarts geweest. Omdat ik al had gehoord dat ze erg graag een temperatuurgrafiekje willen zien had ik er al vast twee meegenomen. Onze huisarts was gelukkig erg meewerkzaam. Die stuurde ons, mede door mijn leeftijd van 36 gelijk door naar het ziekenhuis. En omdat hij dacht dat het wel even zou duren voor wij een afspraak konden maken, liet hij alvast het sprema van mijn vriend controleren. Dus toen ik (eind augustus) bij de gyn kwam was de uitslag van de spermatest al bekend.
Onze gyn was gelukkig ook vlot, want hij heeft meteen gekeken of ik een ei had. Daarna mocht ik gelijk bloed prikken en moest ik een afspraak maken om te kijken of mijn eileiders verstopt waren (gelukkig niet).
Volgens mijn gyn moet 80% van de vrouwen van onze leeftijd binnen twee jaar zonder hulp zwanger zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben sinds deze maand aan de clomid. Na 3 maanden dus.

In ieder geval tegen deze gyn zeggen dat je het niet eens bent met de gang van zaken. Ontspannen word je immers gemakkelijker zwanger.

Heel veel sterkte, Fen

Terug
Bovenaan