Waarom haald hij 07:00/7:30 niet

Ik hoor altijd ouders zeggen, mijn kleintje van 6 maanden die word met moeite wakker om 07:00 a 07:30. Sommige worden om 8:00 wakker.

Mijn zoontje, word altijd tussen 05:00 a 06:00 wakker voor de eerste voeding.
Meestal slaapt hij dan weer tot 06:45.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij tot +- 07:30 slaapt en dan pas komt voor de eerste fles.

Zijn schema nu:

05:00/ 06:00. 210cc
8:30 fruit.
slaapje van 09:30 tot 11:00
11:30.2 sneeen brood met smeerworst of smeerkaas.
13:00 slaapje met 180cc anders gaat hij niet slapen.
14:30 kwarkje. en sap.
16:30 groentehap.
17:00tot17:45 hazeslaapje.
19:00. 210 cc met rijstebloem.

tussendoor diksap.

Hij krijgt genoeg binnen, dus honger kan hij niet hebben.
Waar kan het aan liggen dat hij toch tussen 5 en 6 komt. Ik heb ook geprobeerd hem te laten huilen, maar hij blijft huilen totdat hij de fles krijgt.

Iemand tips
 
Tja sommige kinderen zijn vroege vogels.
Wij hebben ook het geluk gehad en nog dat onze zoon lang doorslaapt. Misschien dat het iets scheelt als je hem wat later te bed legt bijvb. 20.00 uur en het hazenslaapje gewoon op dezelfde tijd houdt, als hij dit volhoudt natuurlijk! Onze zoon is nu 17 maanden en die leg ik rond 19.45 te bed en word na 8 uur ´s morgens wakker.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes Bianca

p.s. de rijstebloem is nog haast niet nodig als hij al zo goed eet.
 
Het langer slapen heeft niets te maken met het eten. Eten en slapen zijn op deze leeftijd losgekoppeld, hoewel het wel gewoonte kan zijn geworden (bijvoorbeeld dat hij alleen gaat slapen na een flesje, dan hoort dat flesje bij zijn ritueeltje).

Ik weet niet hoe je je kleine langer kan laten slapen. Die van ons is inmiddels 1 jaar en wordt iedere ochtend om 6.30 wakker, soms nog wel eerder. En daar kunnen we ook niets aan doen. Hij slaapt nou eenmaal van 19 tot 6.30... wij geven hem vaak een speeltje in bed, zodat we zelf toch nog ietsjes langer kunnen blijven liggen.

Het zal vanzelf wel beter worden denk ik, als hij ouder wordt.
 
tja, wat doe je eraan?? misschien kun je de laatste fles wat later geven, 19.00 is misschien erg vroeg voor hem, dan moet hij 12uur zonder voeding en daar is hij misschien nog niet aan toe!
ook de ochtend zit de melk/brood vrij ver uit elkaar (fruit is in 20min verteerd) misscien kun je proberen alles een beetje op te schuiven zodat je met de laatste fles op 20.30-21.00 uit komt, grote kans dat hij dan wel tot 7.00-8.00 slaapt!
Succes
 
Mijn middelste ging langer slapen in de winter, want langer donker. En pas echt tot 8 uur toen ze ruim 2 was en niet meer overdag sliep.
Gelukkig is de jongste weer een lang slaper!
 
Terug
Bovenaan