Waarom heeft mijn baby zijn wekker staan om 4 uur 's nachts?

Hallo moeders,

Toen onze baby 5 mnd oud was hebben we de laatste voeding voor de nacht (24.00) laten vervallen. Telkens gaven we hem een uurtje vroeger. Dit ging prima en na 1 week lieten we hem helemaal vervallen en krijgt ze om 19.30 uur haar laatste fles.  Daarna brachten we haar naar bed en  sliep ze tot  's morgen 8.00 uur. Perfect !! Helaas duurde dit 2 weken en sindsdien wordt ze 's nachts om 4.00 uur wakker. Ik krijg haar pas stil als ik haar  (een beetje) bv geef. Daarna slaapt verder tot 7.00 uur en wil weer gevoed worden.
Wie weet waarom ze eerst wel doorsliep  en nu steevast om 4 uur wakker wordt en  / of weet wat ik tegen kan doen ??
Ik kan me haast niet voorstellen dat het van de honger is, omdat ze eerst wel doorsliep. Uitgeslapen is ze ook niet, want na de bv  slaap ze weer in.  Misschien toch honger?? Of moeite met "alleen inslapen" als ze wakker wordt ?? Ik weet het echt niet meer.
Ze is nu 6,5 mnd oud en wij willen wel weer eens lekker slapen.
Alle tips, trucs, ideeen en ervaringen zijn welkom !!

Alvast bedankt !!

groetjes Liane

Hoi!

Ik herken het wel...mijn zoontje is nu ook 6,5 maand en heeft hier  ook een aantal weken   last van gehad.Ik geef hem alleen geen fles maar aai over z'n bolletje en dan ga ik ontzettend zachtjes zijn kamer uit en slaapt ie wel weer verder.Nu gaat het sinds 2 nachten wel weer goed wellicht was het een sprongetje?

boas is pas 13 weken maar die word af en toe(eens per week/2 weken) snachts wakker van de honger.ik geef hem dan een fles.ik laat hem nooit huilen.na de fles is hij binnen 2 minuten weer vertrokken en en volgende nacht slaapt ie weer wel door.
groetjes kari

hoi

wat je kan proberen is om in de laatste fles wat pap te doen zo dat uw kindje meer verzadigd is en snachts niet wakker word met een hongergevoel.hielp hier heel goed en op een gegeven moment bouw je dat weer af.succes gr wendy

Ik dacht ook altijd dat ze honger had en gaf een volle fles, totdat iemand dit ook zei.
sindsdien  gaf een slokje water/rooibosthee of een speentje, meestal als ze eenmaal doorgeslapen hebben houd je het zo idd in stand.

Succes ermee

Hier het zelfde probleem, Eline is bijna 6 mnd en is nu een mnd geleden begonnen om tussen 4.30/5.30 uur wakker te worden ipv om 6.45/7.45 uur!   Ze is dan nog steeds moe, was soms af te schepen met haar speentje, somt ook niet en ze blijft dan lekker wakker (jengelen/huilen) tot de fles van 7.00 uur.Honger is het niet, ze krijgt sinds 2 wk 4 flessen van 180 cc (met 6 schepjes)  en wat fruit en wat rijstebloempap, en daarvoor 5 flessen van 180 cc met wat fruit, waarvan ze meestal in totaal een hele fles liet staan. Nu gaan alle 4 de flessen meestal leeg  

Op het cb hebben ze geen idee...... Daar wordt het op honger gegooid.

Ik heb ergens gelezen dat je het patroon moet gaan doorbreken en je kleintje uit de diepe slaap kan proberen te halen en dat dit na 1 a 2 wk niet meer nodig is en je kleintje weer gewoon door slaapt. Baat het niet dan schaad het niet (hoop ik!!), wij proberen het nu;

Sinds een paar dagen maken we haar rond een uur of 3 's nachts lichtelijk wakker; beetje heen en weer schudden totdat ze wat gaat wroeten. Resultaat; 1 e nacht heeft ze tot 7.00 u geslapen, 2e wakker om 4.30 uur (met speentje weer ingeslapen  tot 6.30 uur), 3e nacht 6.45 uur en vanmorgen was het 6.15 uur.
Tja, of het op de lange termijn werkt weet ik niet, ik weet wel dat ik het prettiger vindt om er 's nachts 1x uit te moeten voor een korte lichte schudsessie dan dat ik van 4.30 tot 7.00 uur naar m'n dochter wandel om haar haar speentje te geven, te troosten, etc. met slaapgebrek tot gevolg!

Veel succes, ben nieuwschierig naar je verdere resultaten.

Groetjes, Alie

mijn dochter, nu 7 maanden heeft dit ook gehad. klokslag 4 uur wakker. ik gaf dan ook een fles die ze niet leegdronk. deze fles was meer om haar weer in slaap te krijgen. op een gegeven moment heb ik als ze wakker werd 's nachts een speentje gegeven en dit hielp, ze slaapt nu door.

Terug
Bovenaan