Waarom huilt mijn baby van zes maanden elke avond minstens anderhalf uur.

Hallo mensen,
Onze zoon is bijna zes maanden. Na vijf weken is ons verteld dat hij een huilbaby is. We kregen een aantal tips en trucjes en daarmee was er al een hoop minder gehuil. Na verloop van tijd is het zelfs zover verminderd dat het overdag prima gaat. Tot 18.00 dan is het mis. Huilen, schreeuwen, ontzettend driftig. Ik heb al heel wat gezocht op internet maar overal waar je kijkt staat dat het rond de zes maanden toch wel een stuk minder of over moet zijn. We hebben al van alles geprobeerd maar niets helpt. Zijn er hier mensen die dit nu ook mee maken of hebben meegemaakt? Zo ja wat hebben jullie eraan gedaan?
 
De oudste was een hele makkelijke baby, maar tussrn 5 en 6 uur huilde hij toch ook altijd hoor. En volgens mij doet ieder kind dat wel. De tweede was een huilbaby. Gemiddeld 10 tot 14 uur per dag, met uitschieters van 20 uur maar liefst. Ik werd er wanhopig van, dat ik hem niet kon helpen. En heel erg, maar ik zette af en toe de babyfoon uit om een klein beetje rust te creëren voor mezelf. Hij is nu 2 jaar en de oudste 3 jaar. Maar ze zijn rond etenstijd nog steeds jengelig. Ik heb besloten dat zoveel mogelijk te negeren en ik heb er zelf een stuk minder last van zo.
 
Ik ben er van overtuigd dat alle baby's wel een huil uurtje per dag hebben. Dat is normaal. En mijn zoon heeft ook uren per dag gehuild. Maar het huilen wat hij in de avond doet lijkt meer een driftbui dan huilen en jengelen. Ik moet de babyfoon wel aan laten want meneer gaat zo ver overstuur dat ik soms naar boven moet omdat hij achter zijn adem gaat. Vraag me dus af of dit wel het ''normale'' huil uurtje is.
 
Dat achterblijven is heel akelig. De tweede werd soms helemaal grauw. Zonder babyfoon hoorde ik hem ook nog wel lichtjes op de achtergrond hoor. Maar tips heb ik helaas niet. Hij kan nog steeds 3 uur gaan staan krijsen omdat hij zijn zin niet krijgt. Je leert er wel mee om gaan opden duur. Hij is nu 2 en gaat sinds een paar maanden pas redelijk door. Hij is vask gefrustreerd omdat hij niet alles kan, wat hij zo graag wil.
 
Terug
Bovenaan