waarom in belgie opvolgmelk vanaf vier maanden en in NL niet....

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik had een vraagje, ik woon in Belgie maar kom zeer regelmatig naar nederland, van Nutrilon heb je in NL vanaf 6 maanden opvolgmelk, maar in Belgie vanaf 4 maanden....
weet iemand waarom'? Hier zeggen ze heel droog, tja wij doen het anders....

groetjes

Op de verpakking staat vanaf 6 maanden, maar er staat ook bij dat je het niet VOOR 4 maanden mag geven. Dus het kan al vanaf 4 maanden denk ik dan. Zou dat het verschil zijn?

Het mag idd vanaf 4 maanden gegeven worden, staat op de verpakking, maar:

In Nederland mag je geen reclame maken voor voeding (en bv spenen) voor kinderen jonger dan 6 maanden.

Als ze dus op het pak zouden zetten dat het vanaf 4 maanden is, mag er geen reclame gemaakt worden, maar mogen er ook geen kortingen gegeven worden. Kijk maar eens in het opperdepop kookboek, de gerechten die erin staan voor vanaf 6 maanden worden in potjes vanaf 4 maanden verkocht en de gerechten die erin staan voor 7-9 maanden zijn gelijk aan de potjes voor vanaf 6 maanden.

Volgens mij is het dus puur een commerciele reden dat er 6 maanden op het pak staat.

Groetjes Ilona

Ik denk dat Ilona gelijk heeft.
Bij de borstvoedingmaffia (haha mooi woord borstvoeding.com natuurlijk) las ik ook dat het een commerciële reden heeft en de samenstelling verwaarloosbaar klein is van nr 1 en nr 2.

Tsjonge jonge... had ik dat geweten. Nr 2 is al een paar keer flink in de aanbieding geweest. Dan had dat best iets eerder gegeven kunnen worden dus.

ja idd, maar ja ik gebruik kruidvatvoeding, dus besparen doe ik toch al...heb nu zoveel ingekocht dat ik het moet kunnen halen tot 6 maanden haha...is nog een week of 3....en anders begin ik ook eerder met de opvolgmelk hoor

groetjes Yvonne

Ik Similac, dus ook goedkoop. 6,15 Euro per bus (900 gr.) bij de Jumbo. En vaak 2 voor 10 Euro van nr 2.

Terug
Bovenaan