waarom kan ik niet genieten??

Ik weet dat je dolblij hoort te zijn met een zwangerschap (vooral wij, want de eerste twee zijn gekomen met ivf en deze door de pil heen spontaan) maar waarom kan ik hier dan niet van genieten??? Ik hoop op reacties van jullie!! ik voel me hier ech schuldig over.....

Hè beste meid,
Het lijkt me vooral al erg wennen als je door de pil heen zwanger wordt. Herkent dat je er niet o
Gerekend had en dat lijkt me alleen. Al een feit waardoor je tijd nodig hebt om eraan te wennen dat je wel zwanger bent.
Daarnaast denk ik dat het goed is om vooral niet dolgelukkig van jezelf te moeten zijn. Soms is dat toch gewoon niet zo.
Ik merk zelf dat ik mijn. Tweede zwanger schap ook anders beleef omdat mijn werk minder loopt en dat mijn jochie ook gewoon energie vraagt.
Bespreek het vooral met anderen bv verloskundige hoe jij je voelt. Het is gewoon niet altijd een roze wolk. Zowel niet voor als na de bevalling. Soms is het ook moeilijk of vermoeiend.
Sterkte!

Ik sluit me aan bij wat tweedekeermama zegt. Denk dat ik zelf vooral moeite zou hebben met het feit dat er eerst zoveel aan vooraf heeft moeten gaan en het nu ineens onverwachts en heel spontaan gebeurd zou zijn. Want waarom moest je eerst dan wel die hele medische molen, die volgens mij psychisch ook best slopend is, doorstaan... Hoop in ieder geval dat je toch enigszins kan genieten van de nieuwe spruit in opkomst.

hoi scumpi85

allereerst ondanks alles toch gefeliciteerd met je kleine wondertje.
ik weet hoe het is om niet te kunnen genieten ik ben ook zwanger van ons derde ukkie was toen ik de test deed heel erg blij maar dat veranderde al snel ik leid aan een prenatale depressie is misschien wel anders als jij het nu ervaart maar ik weet hoe je je voelt ik kan ook niet genieten van ons ukkie terwijl er nu beweging in zit en ik het heerlijk vind omdat te voelen maar ben elke dag bang om ons ukkie te verliezen we hebben zeven jaar gewacht op dit wondertje en ik ben ook spontaan zwanger geraakt en dat ik een depressie heb komt door me miskraam die ik in 2003 heb gehad ik ben de heledag bijna dat ik vruchtwater verlies maar weet dat dat nog niet kan maar ben wel ontzettend bang en kan ook niet blij zijn ook dan ben ik bang me kindje te verliezen sorry voor het lange verhaal hoop dat het net als bij mij met jou ook goed komt me ons eerste kindje is ook door de pil heen gegaan en was niet geplant ik was toen 17 jaar maar hebben het kindje wel laten komen en houden er heel veel van net als onze andere zoon en dit kindje ook

groetjes tamjoh

Dag Lieve meiden,

bedankt voor het delen van jullie ervaringen en bedankt voor de lieve berichtjes...

Tamjoh, mocht je ooit gewoon ff lekker willen kletsen of der alles uitgooien dat mag ik sta voor je klaar, ik weet precies hoe je je voelt!!

Dikke kus Scumpi85

heey scumpie dat geld ook voor jou ik zal ook voor jou klaar staan we gaan het beiden wel redden en voor we het weten hebben we ons wondertje in onze armen en kunnen wij ook genieten

groetjes tamjoh

Terug
Bovenaan