waarom lukt het niet de tweede keer?

A

Anoniem

Guest
Hallo ik ben julika, wij hebben een zoontje van 2 en willen er graag nog een tweede kindje bij. Over de eerste zwangerschap hebben we 5 jaar gedaan, en we weten dat ik moeilijk zwanger word. Daarom hebben we naar de eerste zwangerschap niets gedaan om een tweede zwangerschap tegen te houden. Heb altijd wel een regelmatige menstuatie gehad, maar de laatste 3 maanden is dat anders. Wij helemaal blij, maar het mocht helaas niet zo zijn. Wie herkent dit? groetjes julika  

Hoi,
ik zal me even voorstellen.
ik ben liselotte en ben 32 jaar.
ik ben nu acht maanden bezig voor een tweede.
mijn meisje is inmiddels al zes jaar.
bij mijn eerste zwangerschap was het binnen een maand raak en nu duurt het zo lang
heb in de eerste maanden twee maanden niet ongi geweest en had de laatste maanden een cyclus van 26 dagen.
was een paar weken geleden 4 dagen overtijd maar niet zwanger.
word nu wel steeds banger dat het niet gaat lukken.
heb nu ovulatietesten gekocht en ga daar vanaf vandaag mee beginnen.
gr liselotte

dank je wel voor je reactie, we moeten er maar het beste van hopen. ik was de laatste keer 1 week overtijd, maar ook niet raak. Moet nu ongeveer 7 april ongi worden. Zit altijd tussen de 30 en 34 dagen. groetjes julika

o oke julia.
ik hoop er ook maar het beste van.
ik moet zelf 12 april ongi worden en dat is op mijn verjaardag.
dus dat zou wel mooi zijn.
maar ik reken er maar vier dagen bij omdat dat de laatste keer ook was.
gr liselotte

Hoi Liselotte,

Zou wel het mooiste verjaardags kado ooit zijn toch? Ik hoop het voor je!
gr. julika

Hallo allemaal,

Zijn er niet zoveel vrouwen die voor de 2de keer zwanger willen worden?
De meeste mensen denken, als er al een kleintje is dan komt die 2de vanzelf!
Nou jammer genoeg bij ons niet.
Misschien hadden de artsen dan toch gelijk, en is het toch 1 op de 100.000 dat ik zwanger word.
Half april moet ik weer bij de gyn. komen, en gaan ze een vruchtbaarheids test doen.
We zien dan wel weer verder.

groetjes julika

Hoi Julika,

Wij zijn inmddels ook bezig voor een tweede maar ook hier gaat het niet vanzelf hoor. Ik ben sinds april vorig jaar gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger. Dat is wel een erg grote teleurstelling maar ja.... je doet er zo weinig aan. Het beste is maar om positief te blijven en doorgaan.
Ik heb wel vorig jaar eind oktober een miskraam gehad dus er gebeurd wel wat maar wat voor mij telt is dat ik nog steeds niet zwanger ben.
We hebben al een dochter van 2 1/2 en ik was toen binnen 5 a 6 rondes zwanger. Je denkt dan inderdaad dat een tweede wel vanzelf komt maar helaas dus niet.

Sterkte meid!
x
Dile

Hoi Dille,

dank je voor je reactie! We moeten gewoon blijven proberen.
Mijn zoontje is nu 2 en een half, maar nog geen broertje of zusje voor hem.
Jij ook veel succes

Groetjes julika

Terug
Bovenaan