Waarom maak ik me nou zoveel zorgen???

Hey meiden,

Moet t ff kwijt....ik maak me heel de tijd zoveel zorgen, dat ik er zelf n beetje gek van wordt!
Na lange tijd zijn wij onverwachts spontaan zwanger gworden. Ik ben nu 13wk5d en ik ben zo bang dat het allemaal niet goed zit, terwijl ik niet eens n reden heb waarom ik dat zou denken!

Ik voel me goed, af en toe met avondeten wat misselijk en mn borsten blijven wel wat pijn doen de hele dag door. De vermoeidheid is nu wel n stuk minder...
Heb gewoon zo'n rare angst dat ik met n kindje in mn buik zou lopen wat helemaal niet leeft. Maak mezelf ook gek, door proberen te voelen aan mn buik of ik al wat voel en zie...
We hebben met 8wk een echo gehad, en dat is alweer zoooo lang geleden! volgende week mag ik naar de arts toe...hopelijk krijg ik dan het hartje te horen.
Dit is misschien wel de enige zwangerschap die ik meemaak, en ik wil er gewoon van genieten!

Herkenbaar? iemand tips om me op te beuren..?

grtz
 
hè Sparkle,
je maakt je zoveel zorgen omdat deze zwangerschap en dit kindje je zo dierbaar is omdat je er lang op hebt gewacht. Als je wat verder bent, ga je het heerlijk iedere dag voelen en krijg je keer op keer de bevestiging van de kleine dat alles goed gaat!Sommige vrouwen kunnen het al vanaf zo,n 18 weken voelen, anderen iets later.En je voelt aan je lijf dat de hormonen hun werk doen(je borsten,misselijk), zie dat ook als een stukje bevestiging!!
Sterkte met het loslaten van je angst, zodat straks het genieten kan gaan beginnen.
Liefs,
 
Hey,

Tuurlijk herkenbaar, elke vrouw heeft dezelfde onzekerheden in meer of mindere mate, zeker als je zolang hebt gewacht is het waarschijnlijk extra moeilijk om te bevatten dat je echt een kindje gaat krijgen.
Gebrek aan klachten is alleen maar een voordeel, hoewel het jou misschien onzeker maakt is daar geen reden voor, dat is meer de zorgen die elke moeder heeft.. nu over het kindje in je buik, dadelijk of hij/zij goed groeit en daarna als ze eens ziek zijn, maar geef aan jezelf toe dat je best eens onzeker of bang mag zijn maar bedenk ook dat dat nu eenmaal bij het moederschap hoort!
Geniet ervan en bespreek je zorgen met je arts!

Liefs MJ
 
Hey Sparkle,

Als eerste, Van harte met je zwangerschap!! Wat zul je daar blij mee zijn!!!

Wij hebben er ook lang op moeten wachten en toen het eenmaal zover was heb ik heel lang gedacht;
Het zal me wel niet gegund zijn!
We hebben met 17 weken een extra echo laten maken omdat ik zo gespannen was. (Zelf betaald)
Maar pas na de 20 weken echo kon ik dat een beetje loslaten. Dacht ik...
Toen ze geboren werd heb ik zeker een half uur liggen huilen en steeds maar herhalen, ze is gezond, ze is gezond!! Het zat blijkbaar toch nog wat dieper.
Ook de eerste weken na de bevalling dacht ik regelmatig; Ik ben zo gelukkig, er gaat vast wat gebeuren. Wat je je toch allemaal niet in je hoofd haalt....
Dus heel herkenbaar. Maar ik hoop dat je na je 20 weken echo wat meer rust hebt. Nu denk ik namelijk; Juist omdat we zo lang hebben moeten wachten is het ons zo gegund!!!!
Heel veel succes & vergeet niet te genieten van je zwangerschap!!
Als je je kindje straks gaat voelen, dat is zo bijzonder.
 
Bedankt voor jullie reacties meiden! Dat maakt me wel n beetje rustiger. Je kunt jezelf zo gek maken met je gedachten he, daarom moet je je erzelf soms gewoon toe zetten om er even niet meer aan te denken.

@Sonja: wow, ja kan me wel goed voorstellen zoals jij je voelde...ik had eerst ook zoiets van; zoveel geluk kan nooit goed blijven gaan...maar dat is een rare gedachte natuurlijk. geniet van je kleine...

thanks again!
Sparkle
 
ik heb het ook nog steeds een beetje... nu 16 weken zwanger (ook na lang wachten en MM).
probeer er echt van te genieten, maar heb ook zorgen... en daar ook echt geen reden toe, buik wordt nu ook groter.
Zou graag tips en trucs hebben om nu te gaan 'vieren' maar denk dat ik dat toch zelf moet loslaten.
Wij zijn nu ook normaal verklaard en ipv iedere 2 weken controle (t/m 10e week) nu eens in de maand, vind ik errug weining, maar meer zal wel niet nodig zijn, toch? ik kan idd niet wachten tot 20 weken echo die we over 3 weken hebben.
Succes en geniet van je zwangerschap!
 
het is heel normaal hoor..

ik ben nu bijna 19 weken zwanger en heb al een gezonde zoon van 3,5 jaar met zijn papa ben ik niet meer samen mar had al 3 jaar een wens voor een 2e..nu eindelijk zo ver niet gepland maar oohhhh zo blij..alsnog ben ik doodsbang dat het niet goed zal gaan met die kleintje weet inmiddels ook al dat het nog een zoontje gaat worden:)
maar als ik het ook fftjes niet voel maak ik me zorgen.. het was een 2ling ben daar 1 van verloren dus de schrik zat er echt in hoor.. dus het is gewoon heel normaal al heb je denk ik 10 gezonde kids bij de volgende zwangerschap maak je je net zo veel zorgen..heel raar bij me zoon had ik dat totaal niet en hij was ook echt gewenst nog steeds:)
maar vergeet niet te genieten van je zwangerschap het gaat zo zo snel voor je je kleintje alweer in je handen heb.. ik kwam er 8ter toen ik 2weken zwanger was en ik ben morgen alweer 19 weken echt gaat snel:)
 
hoi
gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ookik herken het wel Van mijn eerste was ik heel snel zwanger en dacht alleen maar dat moet vast mis gaan Juist omdat ik zo snel zwanger was Toen kreeg ik met 18 weken een bloeding en dacht ik ja daar heb je het al...De rest van de zwangerschap en ik alleen maar onzeker geweest en heb ik er niet echt van genoten
Toen ik zwanger was van de 2de dacht ik dat nooit meer Dus die zwangerschap heb ik ook echt genoten de 40 weken gingen me ook veel te snel
Nu ben ik ruimn 15 weken zwanger van de 3de en weer had ik die eerste 13 weken echt angst dat het verkeerd zou gaan Waarom zou ik tenslotte niet een keer een miskraam moeten krijgen Toen zei de assitente van de gyn waarom zou het bij jou niet 3 keer goed mogen gaan!
Vorige week heb ik het hartje weer gehad en alles gaat goed!
Maar wat ik de eerste keer minder besefte als nu is dat je echt moet genieten van je zwangerschap en proberen het niet laten te lijden door angst Want voordat je het weet zijn die 40weken voorbij
Dus geniet ervan en van alles wat er bij komt kijken !
 
Terug
Bovenaan