waarom naar postnatale begeleiding

Hallo allemaal,

Eerst en vooral proficiat allemaal!
Ik weet niet goed onder welke rubriek ik dit moet plaatsen maar ik had een algemeen vraagje. Ik ben kinesitherapeute en geef pre- en postnatale lessen. Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar de motivatie van pas bevallenen om mee te doen aan postnatale lessen. Dus waarom ga je aan postnatale oefeningen doen? Wat is je motivatie.

Bedankt!
 
hoi
bij mijn eerste dochter heb ik geen postnatale lessen gevolgd, bij de 2e wel.
Ten eerste omdat het heel gezellig was met alle moeders weer onder elkaar (we zien elkaar nog steeds 2x per jaar). Ten tweede omdat ik toch wel klachten had en waarvoor  ik op de postnatale lessen oefeningen leerde.
Melanie
 
Hoi,

Ik ben postnatale gym gaan doen omdat het mij wel gezellig leek iedereen van pre gym weer te zien en ook de babietjes.

Bovendien heb ik het heel erg nodig gehad bij het weer opbouwen van mijn conditie. ( en mijn buikspieren) .

Buikspieroefeningen kun je natuurlijk gewoon thuis doen, maar dat schoot er elke keer bij in,..

groetjes
Amanda
 
Hoi

Om verschillende redenen heb ik bij zowel de eerste als de tweede zowel de zwangerschapsgym gevolgd als ook   de nagym.
De nagym vooral om even lekker bezig te zijn met mezelf. Daar kom je de eerste weken met zo'n kleine niet aan toe. Dus een soort van sporten, maar dan wel een gezellige vorm. Want ik vond het kletsen over de bevalling, de kleine, hoe het nu met je gaat enzo, ook erg fijn. Je krijgt ook tips over de kleine enzo.

Ik had het niet willen missen. Ik vond het jammer dat het afgelopen was.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan