waarom niet?

Ik wil heel erg graag zwanger worden, maar mijn vriend wil dat nog niet. Hij wil nog even wachten. Wat moet ik doen om hem te overtuigen. Ik wil het zo graag. Hebben jullie dit ook meegemaakt? Kun je me helpen?

Als ie het (nog) niet wil, dan kan je daar weinig aan veranderen. Je kan 'm wel laten blijken hoe graag jij het wilt en waarom en misschien dat je 'm dan om krijgt, maar ik denk dat je gewoon moet afwachten totdat de tijd voor hem ook rijp is.

Het is vervelend voor jou dat hij het nog niet wil, maar misschien is het voor hem net zo vervelend dat jij het (nu al) wel wilt.

hoihoi

JE moet allebij achter de keuze staan, want anders krijg je vroeg of laat ruzie erover.Als je hem dwingt en je krijgt bv. een moeilijke zwangerschap of een huilbaby, kan hij dat jouw onbewust kwalijk gaan nemen.

Probeer er met elkaar over te praten, waarom hij nog niet wil.
Misschien ziet hij zichzelf niet als vader(nog) of twijfelt hij of hij wel een goede vader zal worden.
Er kunnen angsten een rol spelen, praat er over met elkaar.
Maar als hij er echt nog niet aan toe is dan moet jeje er bij neer leggen, hoe moeilijk dat ook is, dwingen helpt niet.

Ik was er ook eerder aan toe dan mijn man.Terwijl ik pas 21 was en hij 26.
Na een tijdje erover gepraat te hebben, kwam dat door twijfels of hij wel een goede vader zou zijn, want zelf heeft hij geen contact meer met zijn ouders, ik kon hem ervan overtuigen dat ik in hem geloofde.
We hebben toen besloten om nog even te wachten zodat hij zelf ook na kon denken, of hij het wel of niet wou.
En na een 1/2 jaar wou hij graag een kindje.En nu ik zwanger ben is hij dolgelukkig.

Hoi

Ik heb hetzelfde meegmaakt dan jou. Ik wou ook al een tijd kinderen, maar mijn vriend wou dat niet. Ik baalde hier wel van, maar je moet er gewoon goed over blijven praten. OOk niet constant want dan wordt de druk steeds groter. Maar uiteindelijk kwam hij met hett voorstel om zwanger te worden. Misschien heeft hij gewoon even tijd nodig om aan het idee te wennen.
Maar ga hem niet dwingen, want dat is niet goed voor jullie relatie. dit is toch iets waar je beide klaar voor moet zijn.
Succes en denk er aan jou tijd komt nog wel.

Groetjes

Hoi Hoi,

Nou, heel herkenbaar hoor. Ik ben nu 30 en ben al 14 jaar bij mijn (ondertussen) man. Ik wilde graag met 23 een kindje maar hij wilde niet. Hij had allerlei 'argumenten' waarom nog niet. Die zag ik toen niet zo, mijn innerlijke klokje sloeg op hol. Achteraf had hij wel gelijk hoor, kijkend naar de financiën en de situatie op dat moment. We hebben het er wel vaak over gehad en ik ben ook best verdrietig geweest dat hij niet wilde en ruzies gehad. "Jij houdt geen rekening met mijn klokje..."

Ik heb wel gewacht en toen het verlossende woord eruit kwam dat hij wel wilde, vond ik het allemaal 'raar'. Nu moet het dus echt, dacht ik. Wil ik dit wel... is het wel goed... hebben we het kind wel wat te bieden... allerlei twijfels die toen bij MIJ op kwamen. Na een jaar proberen is het dan zover, we zijn nu 10 weken zwanger.

Ik heb me vaka afgevraagd wanneer de man er aan toe is, volgens mij nooit...

Ik zou gewoon wachten tot hij wel wil, hoe moeilijk het ook is.

Succes, liefs Sas

Hallo,
Ik voel goed met je mee dat het teleurstellend is als je man niet wil en jij wel. Je voelt dat je eraan toe bent en je wilt liever vandaag dan morgen. Een kindje van jullie samen, omdat jullie zoveel van elkaar houden, iets om voor te zorgen een nieuwe uitdaging, etc.
Nu schijnt het bij mannen zo te zijn dat hun plaats in de maatschappij erg belangrijk is. Voor hen is dat toch vaak een hele grote plaats in hun leven, het werk. En als een man een goede plaats heeft en tevreden is, wil hij wel aan een kindje werken want natuurlijk houd hij van je etc. Bij vrouwen is dus vaak de kinderwens vanuit een soort moederlijke gevoelens aanwezig. Bij de man hangt dit nauw samen met inkomsten, fijne baan, stabiele positie etc.
Hoop dat je man gauw ook wil dat er een kindje komt.

Hallo,
Mijn eerste reactie is, overtuig hem vooral niet. Als je weet dat hij wel kinderen wil (ooit) moet je het niet op gaan dringen. Ik heb zelf ook al lang dat ik met kinderen bezig ben maar mijn man vond het nog "te vroeg". Ik vond het tegenover hem niet eerlijk om me op te dringen want je neemt natuurlijk een hele grote stap en daar moet je samen 100% achter staan.
Nou kwam hij heel onverwacht een paar maanden geleden aan met de mededeling om het te willen proberen en vanaf dat moment loop ik op wolkjes.
Liefs, Ank

Terug
Bovenaan