Waarom nutrix in fles aanbieden als hij het van lepeltje weigert?

Hallo moeders,

Enkele dagen geleden ben ik begonnen met het aanbieden van nutrix-pap op een lepeltje (goede oefening voor de mond)  . Hij vindt dit echt niet lekker en houdt zijn mond dicht en als er wat in komt spuugt hij het uit. Met het lepeltje zelf spelen vindt hij geweldig en deze gaat dan wel in en uit zijn mond (zonder inhoud). Nu denk ik dat ik voorlopig maar stop, omdat ik het er echt niet in ga proppen. Misschien is hij er nog niet echt aan toe (5 maanden). Nu vraag ik me af waarom je het in een fles zou aanbieden zoals veel ouders doen? Welke gedachte zit daar achter?Hij heeft het in ieder geval niet nodig om door te kunnen slapen. Ook wil ik tot 6 maanden niets anders dan melk ( 3X  bv + 2X fv)en eventueel rijstepap aanbieden


Ik hoor graag van jullie, zodat ik het misschien ook in de fles ga aanbieden.

Groetjes van martine
 
Hoi Martine
Ik weet ook niet waarom die pap (Nutrix is toch rijstebloempap?) nou moet zonodig. Jamey is nu 6,5 maand en bij 6 maanden hebben we het hem gegeven maar neeee hij moest het niet hoor echt niet. Ook in de fles moest hij het niet. Nou ja dan niet hoor. Op het consultatiebureau hadden ze me op het hart gedrukt echt niet voor de 6 maanden pap te geven dus dat heb ik ook niet gedaan. Maar goed hij moet het toch niet.
Dus ik zou lekker wachten tot 6 maanden. Jamey sliep ook goed door.

Groeten Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi Martine,

toen mijn zoontje ongeveer 3,5 maand was heeft hij een periode gehad dat hij heel veel huilde. Ik had echt het idee dat hij niet genoeg had aan de BV  (kreeg hij overdag als ik niet werkte in de fles). Toen ben ik begonnen (na bezoek aan het CB bij 4 maanden) met rijstebloem door zijn fles (2 keer overdag) heen en hij veranderde binnen een week weer in een jochie dat weinig huilde.

Nu geef ik het overdag niet meer (hij is nu 9,5 maand), maar 's avonds voor het slapen aan (geef geen BV meer). Zodat hij lekker doorslaapt. Maar misschien doe ik het wel voor niks en slaapt hij ook door zonder die twee scheppen nutrix door zijn fles.

Als jouw zoontje lekker doorslaapt, hoef je het volgens mij niet te geven. En als hij het niet wil met een lepeltje en je niet het idee hebt dat hij  'honger' lijdt, dan hoef je   volgens mij ook niet te gaan  proppen of  in de fles te geven.

Als je het echt wil geven, zou je nog de nutrix met vanillesmaak kunnen proberen. Misschien dat hij dat wel lekker vindt...

Groetjes,
Judith    
 
Terug
Bovenaan