waarom poept ze niet

Hallo,
Mijn dochter krijgt zinds kort opvolgmelk. Ze krijgt overdag een fles pap. Tussen de flessen melk door krijgt ze naar mijn gevoel voldoende drinken.
Ze heeft inmiddels al twee dagen niet gepoept en dat vind ik best wel lang. Normaal poept ze elke dag wel. Ik ben vandaag daarom begonnen met een beetje laxo roosvice door haar drinken te doen. Ik hoop dat dit helpt. Wie heeft dit ook meegmaakt na het overgaan op opvolgmelk. Na hoelang niet poepen moet ik aan de bel trekken???
Graag reacties
Alvast bedankt
Jill
 
hai jill,

tegen mij zeiden ze op het cb als ze voldoende natte luiers heeft dan is het goed en als tip gaven ze meer water bij de fles dan blijft de ontlasting wat vloeibaarder. dus 200 water en 6 scheppen ezv. maar als ze al een week niet heeft gepoept zou ik ff langs de dokter gaan. ook een lepeltje verse sinaasappelsap doet wonderen!!!!

groetjes   en suc6
 
Het kan zo zijn dat je dochtertje gweoon moet wennen aan de nieuwe voeding en dat het daarom moeizamer gaat.
Als ze langer dan 4 dagen (zou ik aanhouden) niet gepoept heeft zou ik de huisrts bellen.
Mijn huisarts vertelde me dat bij zuigelingen ook Duphalac gegeven mag worden. Is een middel dat de ontlasting zachter maakt. Is vrij verkrijgbaar, maar ik zou wel even overleggen met je eigen huisarts hoe dit aan te pakken, het is toch een soort geneesmiddel.
Succes hoor!
 
Terug
Bovenaan