Waarom rijstebloem als kind er niet langer door slaapt?

Hallo alle moeders die hun kindje een papfles geven,
Ik geef mijn kindje (14 weken) nog geen rijstebloem, maar ik vroeg mij het volgende af.
Ik lees hier vaak dat moeders hun kindje 'savonds rijstebloem geven door de melk in de hoop dat ze langer doorslapen, maar dat hun kindje er geen minuut langer door slaapt. Waarom geven jullie dan alsnog die papfles? Ik had ook gelezen dat er door de toevoeging van rijstebloem geen extra calorieen inzitten.
Het is geen veroordeling hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Liefs Phira

er zitten wel extra calorieen in de pap verder is het alleen maar gemalen witte rijst en voegt het verder niks toe mijn dochter is nu 4.5 maanden en slaapt door zonder pap ze krijgt het dus ook niet want dan word ze er allleen maar dikker van en ze is al stevig
dus als ze er niet langer door slapen kun je het naar mijn idee net zo goed niet geven

saskia

Rijstebloem zorgt ervoor dat de pap langzamer verteert. Dus als je kindje 's nachts wakker wordt van de honger, zal die langer doorslapen met rijstebloem. Maar als dat niet de reden is van het wakker worden, dan heeft rijstebloem natuurlijk geen nut. Het cb hier heeft mij geadviseerd om rijstebloem te gaan gebruiken als we overgaan van 5 op 4 flessen. Aangezien de nacht dan een stuk langer is en rijstebloem ervoor zorgt dat de pap langzamer verteerd en ze die langere nacht kunnen halen zonder honger te hebben. Het cb hier heeft ook aangegeven dat een kindje vanzelf aangeeft als de laatste fles niet meer nodig is. Dan wordt deze niet meer leeggedronken. Dan is het tijd om over te gaan naar 4 flessen.

Groetjes,
mama van Tijs

wij geven door alle flessen rijstebloem ivm reflux....nou dit werkt super hoor en ja hij groeit wel iets harder nu maar hij is echt niet overdreven dik ofzow en we doen het nu al bijna 2 mnd

ons is wel verteld dat rijstebloem toevoegen echt toch de eerste stap naar vaste voeding is.....zow wennen de darmpjes langzaam aan dikker eten en de meeste babys krijgen dit dus....

Terug
Bovenaan