Waarom slaapt ze niet goed?

Onze dochter van 7,5 maand komt (minimaal) zo'n 4 keer op een nacht. Dit duurt nu al ruim een week. De gebroken nachten zijn sinds medio september een feit.

Sinds dat ze 6 maanden is slaapt ze zeer onrustig. Ze heeft enorm last van doorkomende tandjes. We hebben hierdoor Dentinox-druppels. Haar twee ondertandjes zijn inmiddels door. Ze heeft op dit moment voornamelijk last van de bovenkant denken we.

Vorige week was het een ontlastingskwestie. Ze had/heeft last van harde ontlasting. Hiervoor hebben we inmiddels een homeopatisch middel van  VSM gekocht. Hier zijn we afgelopen woensdag mee begonnen.  

Ik ben nu op een punt gekomen dat ik me nauwelijks kan ontspannen om zelf te slapen.  Ik lig er zogezegd op dat ze elk moment weer kan komen. Doordat zij steeds wakker wordt, word ook ons zoontje wakker. Dus wanneer zij inmiddels slaapt, roept die jongen vanaf 5.00 uur ons, omdat hij wakker is.  Overdag mag ik blij zijn als ik het voor elkaar krijg als ik die twee tegelijkertijd in bed krijg, maar zelfs dan lukt het niet om de slaap te vatten. Alle geluiden in de buurt wekken alleen maar irritatie. Ik ben gewoon té moe. Bovendien vraag ik me overdag en 's nachts continu af wát er scheelt en wát we nog kunnen proberen. Mijn man heeft hetzelfde probleem. Kan ook amper nog slapen wanneer zij tevreden weer teruggelegd is.

Vanaf dat ze 6 weken is, sliep ze voorbeeldig!!! Minimaal klokje rond.
Nu gaat ze er om 19.00-19.30 in, maar dan komt ze alweer om plm. 21.30, 22.30, 1.16, 5.20.

21.30 borstvoeding
22.30 borstvoeding, kaakje ingesmeerd  en in babynestje laten slapen (dit hielp haar vooral toen ze net 6 maanden was)
1.16 zetpil (paracetamol voor babies) en borstvoeding
5.20 borstvoeding
6.20.......... tijdens het typen van deze mail (zucht)

Overdag krjigt ze kunstmelk, dixap, brood,  fruit...

We hebben haar ook al eens laten huilen om te kijken of ze zelf weer zou stoppen, maar helaas. Normaal heeft ze geen enkel probleem met het zelf in slaap vallen (zowel overdag als 's avonds leggen we haar wakker in haar bedje om te gaan slapen).

Wat moeten we hier nu mee? Tot 6 maanden vond ik het allemaal prima gaan (2 kids), maar nu........... komt de ene niet 's nachts, dan de ander wel. We hebben overdag ook nog een zaak te runnen. Afgelopen woensdag ons zoontje een hele nacht overgegeven. Zaterdag Mich ziek, zondag was ikzelf ziek. En wij zijn NOOIT ziek.

Is dit een vaker voorkomend probleem óf is dit echt HAAR/ONS probleem?

hallo,
mijn zoontje heeft dit ook gehad en bij hem waren het de tandjes.
boven die duurde erg lang voor ze er door waren en toen was het over.
maar mischien kun je ander middel voor de tandjes proberen.
of is met het consultatieburo overleggen?
ik hoop dat je er wat aan heb ik weet hoe vervelend het is.

groetjes sandra

Weet je wat misschien helpt??? Om ze een keer bij opa en oma te laten slapen.. We hebben dat hier ook een keer gehad, dat mijn zoontje (nu bijna 3 jaar) iedere nacht wakker werd om een bepaalde tijd of idd meerdere keren per nacht.. Ik heb toen ooit eens ergens gelezen dat als je "het vaste patroon" doorbreekt, ze dan weer goed slapen.. Ik vond het na een ruime week slecht slapen het proberen waard, en jawel hoor... Het was over!! En we hadden zelf ook weer ff bij kunnen slapen..
Misschien het proberen waard?
Succes!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan