waarom slaat hij ons?

Hallo,

Ik heb een zoontje van 26 maanden.
Op zich is het een lief kind, maar hij slaat ons als hij zijn zin niet krijgt.
Hij kan ongelooflijk drammen en als we dan nee zeggen, krijgen we zo een klap in ons gezicht! En dan nog uitlachen ook!
Ik vind dit echt heel erg en we zetten hem dan ook voor straf op de gang.
Als ie terug mag komen dan moet hij wel een kusje geven aan zijn "slachtoffer".
Maar 10 minuten later geeft ie zo weer een klap!
Heeft iemand hier ervaring mee? Wie heeft tips!

Groetjes
 
Hallo,
Ik herken je verhaal heel goed.
Onze zoon is 27 maanden en doet het ook. En niet eens altijd als hij zijn zin niet krijgt.
Ook wel eens als we aan het stoeien zijn, dan gaat hij zo op in het "spel" dat er dan ook wel eens een klap volgt.
Wij wijzen hem ook streng terecht en dan stopt hij er ook echt wel mee.
Ik denk alleen niet (in ons geval) dat hij het echt doet om mij pijn te doen. Ik blijf er wel op hameren dat het niet mag maar moet het wel blijven herhalen elke keer want ze doen het volgens mij niet bewust om je pijn te doen.

Je bent dus niet de enige hoor. Ik dacht het ook wel eens en schaamde me ervoor dus vertelde het ook tegen niemand.
Het zal best snel overgaan.....hoop ik haha

Groetjes Mirella
 
Onze zoon van 22 maanden doet dit ook. Hij doet het volgens ons vooral uit onmacht, hij is boos omdat iets niet mag of niet gaat. Dan slaat hij van zich af, maar als er iets ligt om mee te gooien dan doet hij dat ook. Het is maar net wat er voorhanden is zeg maar! Ook wij straffen hem er wel voor door hem in de hoek te zetten (ook voor het expres gooien met spullen uit kwaadheid) en een kusje te vragen als het 'over' is. Dat lijkt goed te werken! Dit is echt een stukje 'peuterpuberen' denk ik, en het opzoeken van grenzen.
Groetjes van Simone
 
Terug
Bovenaan