waarom toch....

A

Anoniem

Guest
Vragen jullie je ook wel eens af waarom je al die jaren de pil hebt geslikt en hoe het kan dat mensen onbedoeld zwanger worden?
wij zijn nog niet lang genoeg bezig om het medische cirquit in te mogen maar ik krijg soms toch de indruk dat je maar een paar uur per maand  vruchtbaar bent! hoe kan dat nou dat je zo precies moet gokken en dat de gezinnen vroeger zo groot waren terwijl ze toen minder wisten. Ik vind het maar vreemd. zou dat betekenen dat zo veel mensen het onbeschermd doen want het moet toch maar een mega klein percentage zijn wat zwanger wordt, als je zo kort vruchtbaar bent of zie ik het gewoon verkeerd. nou ja we gaan gewoon door met tellen, meten en gokken (en natuurlijk plezier maken) hebben jullie dat idee ook wel eens?

Heb net je berichtje gelezen en ik denk er precies hetzelfde over.
Woont bij mij iemand in de buurt en die heeft van de week haar vruchtje weg laten halen omdat ze zwanger was en het niet wilde.
Ze was niet zo goed geweest met de pil slikken.
Heb er gewoon pijn van in mijn maag.
Dan denk ik waarom zei wel en ik niet.
Dus ik begrijp precies wat je bedoelt.
Gr liselotte

Hallo!

Herken het helemaal....

Heb het van dichtbij meegemaakt, zij waren nog maar net gaan samenwonen, en huppa zwanger, nu wilde ze wel graag kinderen, maar het was niet gepland.
En dan gewoon omdat zij ziek was tijdens de pil....nou vraag ik je??
En ik af en toe maar mokken als we af en toe niet op een bepaald moment kunnen vrijen, omdat dan onze kans verpruts zou zijn....

Is niet eerlijk....maar ja, wat doen we eraan?

Zijn jullie lang bezig?
WIj ronde 2 1e kindje, maar het nuchter blijven wat ik me voor genomen had, lukt toch niet zo goed...

X Begin

Hallo meiden,

Ik denk dat dat komt omdat wij er juist teveel mee bezig zijn.
Dat hoor je zo vaak, als mensen eens een maand besluiten om even geen moeite te doen, omdat het zo moeilijk is, blijken ze ineens zwanger te zijn!
Vroeger deden mensen gewoon niet aan de pil of condoom en als ze zwanger werden was dat gewoon goed, die kregen er inderdaad genoeg op die manier!

Drie vriendinnen van mij zijn allemaal gestopt met de pil met het idee dat het toch nog wel even zou duren voordat ze zwanger zouden zijn. En je raad het al: alledrie de eerste ronde meteen raak! Gelukkig zijn ze er wel blij mee, maar toch...

Maar goed, hoe schakel je die hoop uit he!? Om zwanger te raken. Ik weet het ook niet.

Ja je hebt gelijk!

Maar het is zo moeilijk, mijn man zegt ook steeds, doe eens rustig aan, het komt vanzelf wel, we zijn jong etc etc, en natuurlijk doet hij dat om mij rustig te houden, maar ik ben er iedere dag mee biezig!!

X begin

Hallo dames,

Ook ik kan me je frustraties voorstellen. Ik heb vorige week een miskraam gehad en ik ben er daardoor alleen maar meer mee bezig.
Mijn man en ik willen zo graag zwanger worden dat we trouw om de 2 dagen klussen. We willen er zeker van zijn dat we mijn vruchtbare periode niet missen.

Door de miskraam ben ik alleen maar banger geworden of het wel of niet gaat lukken. Maar we blijven hoop houden al denk ik er wel elke dag aan.

Liefs, Winnie.

Het is inderdaad moeilijk om begrip op te brengen als jij zwanger wilt worden en een ander abortus laat doen.
Helaas is iedereen zijn persoonlijke situatie anders en kun je die dus ook niet vergelijken.

Wat ik wel merk, ook om mij heen, is dat het tegenwoordig zo gepland gaat om een kind te krijgen, dat elke maand heel lang lijkt te duren'.
Ikzelf heb daar zo nu en dan ook last van.

Als je iets heel lang al graag wilt en het lukt dan niet, of niet meteen, dan ben je teleurgesteld.
Als je dan ook nog hoort dat een ander 'per ongeluk' zwanger raakt of een abortus laat doen, dan is dat heel lastig.

ik wens jullie allemaal veel succes.

mama van MD

Terug
Bovenaan