waarom voel ik nu niks meer?

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

Ik ben nu 23w/2dagen en een paar weken geleden zat ik te zeuren dat ik nog niks voelde maar na een week begon ik dus wel echt trapjes (blobjes) te voelen. Die waren ook heel duidelijk voelbaar (ook voor me vriend) maar sinds 2 dagen merk ik er weinig meer van.

Het lijkt wel alsof de baby niet meer beweegt, of zou dit zo lijken omdat ik gewend ben geraakt aan de "blobjes"? Voel wel wat,  maar niet meer zo duidelijk als eerst.
Pff...of zal ik de vk maar gewoon bellen? de volgende afspraak heb ik pas in januari, duurt wel weer lang!
hellup..graag advies! (of je mening!!)

Groetjes Loesje

hoi loesje ik zou zeker even de verloskundige bellen zei zijn er voor dit soort dingen ,misschien kun je dan wel even langs komen voor een echo dat is veel beter dan je nu druk zitten te maken   tterwijl er misschien helemaal niets aan de hand is , ik zou wachten tot januarie ook veel te lang wachten vinden dus ik zou maar gauw gaan bellen als ik jou was succes . [en maak je niet te druk   stress is helemaal niet goed   laat het even weten watt ze gezegt hebben groetjes lizzy

Hoi Loesje,

Ook ik heb dat een aantal keren gehad wat jij nu beschrijft. Erg vervelend en je voelt je er erg ongemakkelijk bij.
Ik ben nu bijna 25 weken zwanger en heb ook een erg beweeglijk kind.Soms gebeurt het dat ik een dag helemaal of bijna niks voel,ik raak dan ook helemaal in paniek.
Toch is dat in de meeste gevallen niet nodig.
Je kindje is de ene dag drukker dan de andere dag,en dat is bij ons mensen ook zo.
Als je nou echt langere tijd veranderingen opmerkt of je kindje beweegt echt stukken minder dan voorheen,kan je altijd je v.k om raad vragen natuurlijk.
Maar waarschijnlijk voel je het ineens weer lekker tekeer gaan van binnen.

Veel succes.
Groetjes Lena

Hoi,
Ik heb precies hetzelfde hoor (23 weken en 4 dagen zwanger). Ik voel soms dagen heel veel en dan weer bijna niets. Ik raak ook vaak in paniek en mijn man zegt dat ik me veel teveel zorgen maak. En hij heeft gelijk, want ik voel toch weleens een schopje. Het kindje heeft natuurlijk ook nog vrij veel plek en draait volgens mij van richting en dan voel ik dan minder (dat zeg ik in ieder geval tegen mezelf)
Birgit

Hoi hoi ik heb het ook gehad bij mijn dochtertje en ik was dan ook ongerust en belde dan de gyneacoloog  voor een echo. Ik mocht dan altijd komen alleen meestal als ik dan alleen al in de wachtkamer zat begon ze weer te bewegen zat ik daar toch mooi voor schut. Toch ben ik nooit afgewezen. Als je het niet vertrouwd bel je toch gewoon voor deze mensen is het echt de normaalste zaak van de wereld en hoef jij niet langer in spanning te zitten.

hé dames!
Bedankt voor jullie reactie's! Dat doet me echt goed!
Ik heb gisteren toch maar even de VK gebeld en zij zei dat het heel normaal was en dat je vanaf de 26e week écht elke dag wat moet voelen...dus ik hoefde me geen zorgen te maken! Dat luchte gelijk op!

Ik ben gisteren lekker op tijd naar huis gegaan van me werk en had besloten om lekker te gaan relaxen.
Broodjes gehaald bij de bakker en heb me lekker vol gegeten....en na het eten: Ja hoor!: ik  voelde weer lekker getrappel daarbinnen!!!..Pfff weer druk gemaakt om niks! (wat ik vaker doe volgens me vriend!)

Ben vandaag weer gewoon op me werk en voel me best weer goed! (ha, zal ook wel weer komen omdat het bijna weekend is en omdat ik maar een halve dag hoef te werken...!)

Meiden, nogmaals bedankt! Wat n uitvinding he internet met forums!! geweldig!

Groetjes Loesje

Hoi Loesje,
Als je je zorgen maakt als je niets voelt dan kun je als je thuis bent of bij bekenden eens even een kwartiertje op de bank/bed gaan liggen en je handen op je buik leggen. Je komt dan tot rust en je baby gaat dan meestal bewegen. Hielp bij mij erg goed.

Als jij overdag druk bezig bent valt je baby in slaap door de schommelingen in je buik en als je tot rust komt wordt hij/zij wakker en gaat bewegen.

Veel plezier met het verdere verloop van je zwangerschap.

Groetjes Daantje mv Michelle 14 mnd

Terug
Bovenaan