waarom vroeger wakker?? 8.5 maanden

hoihoi,

mijn zoontje is bijna 8.5 maand, eten en drinken doet hij prima, om een uurtje of zeven 's avonds nog een papfles en om 19.15 naar bed. de tijd dat hij eruit komt 's ochtend varieert, maar meestal was dit tussen 7 en 8 uur. echter sinds deze week komt hij iedere dag een half uur eerder, vanochtend was hij al om 5.45 wakker!!!!!!!!!!!
hij kan nog een half uurtje in zijn bed liggen, maar word dan echt narrig als ik hem er niet uit haal, zit ik dan om 6.30 beneden...
volgens de oppas zou hij we wat last van een tandje kunnen hebben, hij bijt namelijk onzettend op de fles, hij heeft nu 1 tandje rechts onder door. iemand ideen tips hoe het komt van dat vroege wakker worden?
ik hoor het graag!
groetjes

Hoi, ja het zal wel een fase zijn denk ik.
Ik heb ook zo'n vroege vogel, maar die werd/word iedere ochtend om 5 uur al wakker en wilt dan niet meer slapen! Nu sinds 2 weekjes word ie nog wel om 5 uur wakker voor zn fles, maar gaat ie daarna nog wel eventjes slapen! Gelukkig maar, want elke dag om 5 uur al op is errrrg vermoeiend!
Groetjes.

Mijjn dochtertje is bijna 8 maanden en heeft precies hetzelfde 'probleem'!
Normaal slaapt ze van 19.30 tot 8.30 uur, maar sinds een week of 2 wordt ze 's nachts rond een uur of 3 gillend wakker waarna ze weer in slaap valt en meestal wordt ze ook weer rond 6.30 wakker.. Heel soms valt ze naar haar fles in slaap, maar op dit moment vaak ook weer niet!

Vorige week zijn haar eerste twee ondertandjes doorgekomen en ik vrees dat ze nu last krijgt van haar boventandjes..
Hoop dat gauw overgaat!
Succes ermee!!

Groetjes,
Charelle mv Guusje

hi

wij zijn toevallig vandaag naar het cb geweest en heb het o magazine gekregen daar staat in dat kindjes tussen 7 en 9 maanden slechter slapen omdat ze of dromen, het nog niet kunnen plaatsen dat je er wel bent maar dat hij je niet kan zien snapt hij niet.
en nog wat maar boekje ligt nu bij oma zal morgen ff kijken

groetjes angela

Been there... Rond de 9 maanden was zowieso een pittige periode bij ons, slecht slapen, vroeg wakker,  slecht eten, eindeloos jengelen... Na een tijdje ging het weer over en sliep hij weer heerlijk door. Ik denk idd dat het een fase is. Hoort bij de leeftijd. Veel succes ermee.

fijn om te horen dat het (hopenlijk) een fase is, hij houd het nog steeds vol om rond 5.30 wakker te worden, gisteravond hebben we hem een uur later de fles gegeven en hij werd om 6.15 wakker, grrrr!!!!!!!!!
vanavond gewoon de normale tijd, hij lag er om 19.15 in, nu maar hopen dat het morgenvroeg ietsje later word.....
bedankt voor jullie meeleven

Terug
Bovenaan