Waarom wordt ze wakker als ze nog moe is??

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Mijn meisje, nu 7 maand oud, gaat altijd 's avonds om 20.00 uur naar bed. Ze sliep altijd door tot half acht 's ochtends. Lekker! Als ze dan wakker werd had ze ook honger en kreeg ze gewoon haar fles.
Nu is ze elke keer om half zeven wakker. Ze heeft geen honger, maar nog wel doodmoe. Waaaaaarom wordt ze dan wakker? Ze krijgt de fles gewoon om half acht.

Overdag is het eigenlijk hetzelfde. Meestal is ze na drie kwartier slaap weer wakker, maar nog steeds moe.

Weet iemand wat het kan zijn?

Groetjes Karin

hoi hoi

hele goede vraag
Ryan heeft dit ook sinds een week of 2
sliep eerst altijd van 19:30 - 20:00 uur tot de volgende ochtend 07:30 -08:00 uur
maar is nu elke dag om 06:15 - 06:30 wakker
dan krijgt die ook de fles maar die eet hij neit helemaal op
ook is die nog steeds moe
ik leg hem terug in bed maar dan gaat hij kletsen en spelen en rond 07:30 valt die weer in slaap om vervolgens om 08:00   - 08:15 wakker te worden

als ik dus om 06:30 opsta met hem is hij na 30-45 min. hangerig en MOE

zal dit een vase zijn misschien

Ryan is van 24-07-2007

helaas dus geen antwoord op je vraag maar wel een herkenbaar verhaal

groetjes moekje

Hoi karin en Moekje,

Feline wordt nu steeds 's nachts wakker terwijl ze nog moe is. Nu heb ik me door het CB laten vertellen dat kindjes nu heel veel dromen en dat ze daar wakker van kunnen worden.

groetjes Maris

En als je haar gewoon laat liggen.

Eline wil ook nog wel eens 's nachts wakker worden. Dan zit ze een beetje te keuvelen. Wij schenken daar geen aandacht aan, en dan slaapt ze eigenlijk altijd wel weer verder,

Daan is nu 7,5 mnd en wordt sinds een aantal dagen gillend wakker. Even een aai over z'n bolletje en dan slaapt hij gelukkig wel weer verder.
Maar soms is hij ook een beetje ontroostbaar....... Hopen dat het snel weer beter gaat.

ook femke wordt smorgens eerder wakker. ik heb het idee dat dat komt omdat het smorgens nu ook eerder licht aan het worden is.
een ook schijnt het weer zo'n periode te zijn. als ze overdag veel doen wordt het slapen slechter (ivm het verwerken ervan, waardoor ze zo druk bezig zijn in hun slaap dt ze er wakker van worden)
groetjes

Hey
wat hier voor ook al werd geschreven door iemand anders: misschien 'gewoon' geen aandacht aan geven als ze tenminste niet huilt 's morgens. Misschien valt ze wel weer in slaap???
En overdag is het handig om een ritme te 'creeeren'.
Onze zoon van 8 maanden moesten we ook een beetje dwingen, maar dat werkt nu wel. Hij slaapt 's ochtends een uur (van 9 tot 10);  s middags van 1 tot 3 en soms s avonds nog van half 6 tot half 7. Vaak wordt hij s middags om 2 uur wel wakker en dan hoor ik hem kletsen. Maar als ik hem gewoon laat liggen valt hij na een kwartiertje weer in slaap.
Misschien als jouw dochter overdag wat 'vastere' slaapjes heeft overdag, dat ze dan 's nachts wat langer slaapt?
Ik noem ook maar wat.
Msschien is het wel een sprongetje? geen idee wanneer die precies zijn.Succes in elk geval

Terug
Bovenaan