waarom zo vaak speentje?

Ik lees vaak dat er moeders 10x terug moeten lopen om het speentje terug te doen bij zoon/dochter!
Ik heb dat ook 1 dag geprobeerd...maar ik ben toch niet gek om dat telkens te blijven doen.
Als Merel echt haar speentje niet wil dan duwt ze hem met haar tong eruit..dan niet hoor.
Ze valt dan vanzelf wel in slaap.
Ben bang dat als je dat zo erg aanleert je er later bijna niet vanaf komt.
Ik erger me namenlijk aan kleuters van bv 3/4 jaar die nog met zo'n ding inlopen!

Maar alles is zoals je het zelf wilt doen natuurlijk he!
 Zijn er meer moeders die het speentje bijna niet gebruiken?

Ik had het ook gelezen dat sommige zo vaak een speen gaven. Mijn dochter is nu 10 weken en ik begreep niet zo goed waarom ze de speen gaven. Tot gisteren  
Ineens wou ze alleen nog maar rustig worden met een speen in haar mond. Anders alleen nog maar huilen. Dus heb vannachto ook 3x eruit geweest om de speen inhaar mond te duwen. Maar moet er wel bij zeggen dat ik het na die 3e keer ook wel zat was en zoiets had van laat dan maar huilen.

Waarom? Omdat zo'n speentje voor veel kinderen een super troost- en inslaapmiddel is. Mijn oudste had de eerste maanden ook zowat permanent dat ding in zijn waffel, maar met het afnemen van de zuigbehoefte is dat vanzelf minder geworden. Je kunt 't later  weer prima afleren. Maar ik heb nu ook een baby die geen speen nodig heeft en geloof me, dat is heerlijk! Nooit meer midden in de nact op mijn knieen de kinderkamer afspeuren.

Terug
Bovenaan