waarom?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik wil even mijn hart luchten. Vorig jaar heb ik na een paar maanden zwangerschap ons meisje verloren. Nu was ik na 4  maanden  proberen  zwanger. Helemaal blij vooral omdat de geneticus pasgeleden met de uitslag kwam dat we waarschijnlijk 'pech' hebben gehad vorig jaar. Maar vandaag is het na een kleine week zwanger zijn toch weer misgegaan. Soms begrijp ik het leven niet meer. Ik was zo blij en nu is er niets meer. Vanmorgen begon het met wat bruine afscheiding, maar vanmiddag is er zoveel op gang gekomen dat ik maar geen illusies meer heb. Weet een van jullie trouwens of ik nu een maand moet wachten met opnieuw zwanger worden? Want van m'n cyclus klopt nu natuurlijk helemaal niets meer en misschien blijven er nog wel wat hormonen zitten? Ik zal morgen ook de huisarts maar even bellen.Echt even een jankdag!
Groetjes 28 (ik was nog anoniem op  het zwangerenforum voor maart 2006 en blijf dat ook nog maar even)

Lieve 28,

Helaas dat het soms zo oneerlijk is in het leven!!! Wat kan dat toch ontzettend pijnlijk zijn!
Wat erg dat je zwangerschap zo geïndigd is. Weet helaas precies hoe shit je je op dit moment voelt. Een miskraam heeft veel tijd nodig om te verwerken, voor jou zal dit helemaal moeilijk zijn aangezien je ook vorig jaar je kindje verloren bent. Probeer toch door te zetten, sommige moeten een hele hoop doorstaan om hun doel te bereiken. Mijn moeder heeft 6 miskramen gehad (ook enkele al ver in de zwangerschap) uiteindelijk heeft ze toch nog 2 gezonde kinderen gekregen. Houd vol want voor jou komt de tijd ook dat je een kleintje in je armen mag sluiten.

Over je praktische vraag; je mag gelijk weer zwanger worden na een miskraam, je hoeft geen maand te wachten. De eisprong laat de eerste cyclus wel vaak langer op zich wachten.

Heel veel sterkte,
Liefs Anne

ik kan je helaas niet je vragen beantwoorden, maar dat is hierboven ook al gebeurd. wil je wel heel veel sterkte toewensen.

Hoi 28,

Meid ,wat heb jij een moeilijke tijd nu!   Eeerst het verdriet om jullie eerste kindje, en dan nu weer mis.Weet helaas ook wat het is om een miskraam te hebben. Heb er inmiddels al 2 gehad, maar ook een gezonde zoon ertussenin gekregen. Na mijn eerste miskraam kreeg ik te horen dat ik 1 cyclus moest wachten. Afgelopen april kreeg ik na de miskraam te horen dat we gelijk weer konden klussen als het vloeien over was. Die maand afwachten zou alleen zijn omdat je dan een beter idee hebt van de duur van de zwangerschap die dan ontstaan is. Na een miskraam wil het nog wel eens wat langer duren voordat je ongi word. Vandaar.
Doe het gewoon zoals jij het prettig vind. Wij zijn allebei de keren gelijk weer aan het klussen geslagen. En de eerste keer was het na 4 maanden weer raak, en nu zitten we ook alweer in de derde ronde.
Ik wens je heel veel sterkte de aankomende tijd. Neem alle tijd die nodig is om dit te verwerken.

Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan