waarom

Pff, nou voelde ik mij de laatste dagen echt redelijk goed, belt m'n moeder ineens omdat ik smsje over hoofd had gezien en niet gelijk reageerde. Ze was een beetje kortaf, heb haar maar goed en wel 5 minuten aan de telefoon gehad en ze liet 2 maal blijken dat ze niet zoveel tijd en/of zin had. Dat terwijl ze nooit belt, nooit langskomt (zij woont in België) maar wel verwacht dat ik 4 uur op de trein ga zitten terwijl zij hier met 2 uur rijden kan staan. Heb laten blijken dat ik het niet meer zie zitten om dat te doen, (eigenlijk ook niet meer als kindje er is, nu ik erover nadenk).
Ik heb een shit jeugd gehad, wou met 16 al uit huis geplaatst worden en heb op mijn 22e het huis uit gevlucht. Dit na vele jaren kommer en kwel en zelf een mislukte studie door alle drama thuis. Na jaren is er terug contact hersteld en toen zijn mijn ouders gescheiden. Ik als oudste dochter en maatschappelijk werker qua opleiding, heb mijn moeder gesteund, naar de psycholoog gestuurd, geluisterd en gesteund waar kon omdat ik het toch zo zielig voor dr vond.
3 jaar lang heeft zij op mijn energie geteerd en bij de minste tegenslag of onverwachte rekening kwam ze bij mij online haar relaas doen. Ik luisterde ernaar en kwam regelmatig op bezoek terwijl ik zo ziek was, en zij trok mij gewoon leeg, er hangt zo een negatieve en begrafenisachtige sfeer in huis, dat zelf mijn vrouw die heel nuchter is en de helft van mn moeder haar frans niet begrijpt...ook zich leeggetrokken voelt. Dit is van kwaad naar erger gegaan, ik kom er niet meer graag en op vakantie met haar heeft zij echt te erge dingen gedaan.
het was voor zowel mij als mijn vrouw een eye-opener en ik ben toen echt terug mijn evenwicht moeten gaan vinden, zo een 'afkeer' heb ik opeens tegen d' r. Ze heeft geen respect voor mij vrouw want zal geen woord nederlands spreken tegen mij of tegen mijn vrouw, terwijl ze weet dat die geen frans begrijpt. Bij andere kinderen doet ze het wel. Ze is echt gemeen in al d'r uitlatingen en eiste mij tijdens de reis volledig op, en als ik daar niet in meeging dan was het een brok chagrijn, gemene venijnige opmerkingen en kinderachtig en negatief gedrag allom.
Ze heeft me hiermee heel hard gekwetst en dat terwijl ik voor het eerst in 30 jaar echt hoopte nu ik zelf moeder word, dat ik een moederband zou hebben met mijn moeder en het voor het eerst eens om MIJ zou gaan ipv om HAAR...maar niets is minder waar. Ze heeft de laatste dag van de reis iets gedaan waardoor ik echt twijfel of ze wel moedergevoelens heeft, ze heeft me gewoon gekwetst tot het diepste van m'n ziel door het niet eens op te nemen voor r zwangere dochter...
Vandaag heeft ze dus weer op een sluwe manier getracht me te raken en ik ben er klaar mee. Mijn broers en zussen zijn niet zo een steun geweest voor haar als ik het was, en zelf nu ik voor mezelf opkom krijg ik de wind van voren...Ik weet niet wat ik meemaak....
Ik wil de laatste weken in rust van mijn zwangerschap genieten, want genieten heb ik niet veel gedaan door hoge kans op miskraam, gerommel in de familie, schoonfamilie...waarom kan niemand zelf mijn eigen moeder niet d'r sores aan de kant zetten en mij voorop zetten? crying
Ben het zat...snik....

Tja, kan het een triest verhaal noemen maar aan medelijden heb je niks. Het is wel sneu dat het je geluk zo beïnvloed wordt door anderen. Misschien moet je jezelf wat meer gaan beschermen want je wordt zo wel erg gekwetst. Richt je voornamelijk op je zelf, de kleine en je vrouw. Geniet van wat jullie hebben/ krijgen. Uit ervaring weet ik dat dit veel belangrijker is dan de rest, ook wordt het makkelijker om hiervoor te kiezen.

Je zou niet wijs zijn om in de trein te gaan zitten. Als je moeder de behoefte heeft om je te zien komt ze vanzelf.

Sommige mensen hebben het inzicht niet om naar iemand anders te kijken. Dat kan je ze niet kwalijk nemen, al zou je graag willen.

Nogmaals denk aan jezelf en je gezin, je kan deze periode niet over doen. Hoe het later loopt zie je dan wel weer. Laat andere maar kijken wat ze doen en hebhet goed met de mensen die wel interesse in je tonen en lief zijn! Goed vooruitzicht.... De kraamzorg haha die komt voor jou, zal professioneel niet zeuren,
Jij en je kind zijn het belangrijkste, ze kunnen gewoon zeggen dat je ligt te rusten als je iemand nietl wil spreken. Maakt misschien die 9 maanden goed:)

Ik sluit me helemaal met 4atas aan!
Dit gaat om jouw geluk samen met je vrouw. Jullie krijgen een kindje wat je wereld op z'n kop zet.
Zodra het kindje er is bouw je direct moedergevoelens op en is het voor jou onverklaarbaar dat dit jou vroeger niet gegeven is.

Ik heb vroeger ook geen mooie jeugd gehad, dankzij mijn vader en heb mezelf gezworden dat ik nooit zo als hem zou worden! Als ik nu naar mijn zus kijk, is het een kopie van mijn vader, ze weet toch ook niet anders? Maar ik ben het omgekeerde, ik ga mijn kinderen niet aandoen wat mij vroeger is aangedaan. En dat zou jij ook moeten doen. Je hebt het perfecte schoolvoorbeeld gekregen van hoe het NIET moet! Steek je energie lekker in je eigen gezin en ga vooral nu niet meer 4 uur in de trein zitten. En kom voor je vrouw op! Of je moeder probeert NL te praten en anders maar niet. Aan respectloos gedrag heeft niemand wat aan! Zorg goed voor jezelf, als jij niet goed in je vel zit zit de baby dat ook niet, zekers na de geboorte niet! Ze voelen je aan, op dezelfde manier hoe jij je kindje aan voelt. Geniet en bewonder! Je kind is het allerbelangrijkste en dat je moeder daar niet zo overdenkt zegt meer over haar dan over jou!

Kop op! Je wordt moeder!!!!

Hoi 4 atas en De allerlaatste,

Ik sluit me zeker bij jullie aan, ik weet hoe het niet moet en ik en mijn vrouw weten heel goed dat we dit gedrag niet willen tolereren en ons kind willen behoeden voor dit soort drama.

Gisteren was ik gewoon heel emotioneel, maar vandaag voel ik me al stukken beter en kan ik de wereld weer aan.

Ik sterk me door het feit dat binnen een paar weken ons iets moois te wachten staat...dat maakt het allemaal waard :).

Groetjes...

Mmh je zou bijna een zus van me kunnen zijn ;)
Het vervelende is dat het lastig is om het gevoel en de wens van erkenning van je eigen moeder een plek te geven. Ik zelf heb geen contact op dit moment met mijn moeder omdat ook zij erg egocentrisch is met de benodigde handleiding erbij. Het is nog steeds een tweestrijd in mij. Aan de ene kant wil ik graag mijn moeder en zou ik willen dat ze er voor mij kan zijn en om mij kan geven zoals ik ben en aan de andere kant weet ik dat dit onmogelijk is omdat ze dit nooit zal kunnen geven en is het ook echt zo veel rustiger zonder haar. Ik denk dat voor jou de vraag is wat voor soort relatie en of je überhaupt nog ruimte hebt voor een relatie met je moeder.
Het is denk ik ook een langdurig proces om je echt vrij te kunnen maken van je moeders gedrag en de wens een lieve zorgzame en sociale moeder te hebben.
Voor mij helpt het goed om mijn grenzen duidelijk te hebben en die dan ook na te leven. Hoe moeilijk dit dan ook kan zijn gevoelsmatig omdat je toch graag geliefd wilt zijn door je moeder.
Gelukkig heb jij je vrouw nog en jullie kind op komst. Probeer je daarop te richten en geniet ervan.

Fijn om te lezen hoe je er een dag later al zo naar kan kijken! Jullie zijn nu inderdaad het belangrijkste en deze tijd zou ik echt zo positief mogelijk proberen te maken. Want de tijd krijg je niet terug, plus al meer dan genoeg stress gehad lees ik zo!

Zo lastig dat het toch je moeder is, maar als een grens is bereikt dan is het ook klaar. Jij hebt je best gedaan en nu is het de beurt aan anderen of niet. Maar dan is het ook duidelijk.

Ik hoop dat jullie de laatste weken (en daarna!) van elkaar kunnen genieten!

Terug
Bovenaan