Waarop letten bij kiezen van kraamzorg

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben nu 13 weken zwanger en moet mij nog aanmelden voor kraamzorg. Ik heb van de verloskundige een aantal folders meegekregen, maar ze lijken me allemaal prima. Ik kom er gewoon  niet uit welke ik moet kiezen. Als ik de recensies van anderen lees zijn ze allemaal goed. Iemand een tip waar ik op moet letten?</p><p> </p>

Dat probleem had ik ook. Ik heb uiteindelijk gewoon gekozen en ik denk maar zo het ligt toch aan de persoon die je uiteindelijk treft.

Vraag in je omgeving naar ervaringen  (bijvoorbeeld een buurvrouw als er geen familie of vrienden zijn die jonge kinderen hebben)  
Vraag of ze kunnen garanderen dat er iemand kan komen. (door tekort aan kraamhulp zijn er bedrijven waarbij ze gewoon te weinig mensen hebben).
Wil je borstvoeding geven? Er zijn kraamzorg bedrijven waar een lactatiekundige werkt. 
Vraag een eerste kennismaking aan als je nog twijfelt. ( mijn kennismaking was al met 21 weken en dat vond ik wel fijn) dan heb je al een eerste indruk. 
Er bestaan zzp kraamhulpen. Wellicht is dat een optie voor je. Dan weet je vooraf al wie er komt. 
Succes! 

Klint heel stom maar ik heb uiteindelijk degene gekozen met het leukste visite kaartje ? Wij hadden een romper gekregen met wel 20 vositekaartjes eraan van de verloskundige. Zat net zoals jou; alles zag er prima uit en kon daarom ook moeilijk een keuze maken. Heb wel voor een organisatie gekozen ipv zzp’er want als er iets is of je hebt totaal geen klik dan kunnen ze een andere kraamverzorgster sturen. 

Wij hebben voor een kraamzorg gekozen waar ik op internet vragen moest invullen en aan de hand van die vragen/antwoorden werd er een match gezocht met een kraamhulp. Ik heb echt een super kraamhulp gehad

Ik ben afgegaan op de positieve ervaringen van een vriendin. Maar het is een grote organisatie met veel medewerkers dus ben me er wel van bewust dat ik waarschijnlijk iemand anders krijg en dus ook een heel andere ervaring kan hebben.. ik vond het ook erg lastig! Toevallig heb ik zometeen de intake :).

Ik zou toch proberen te kijken naar de extra’s die ze bieden. Ik heb net mijn kraamtijd achter de rug en mijn bureau leidt z’n medewerkers op voor bijvoorbeeld babymassage en dunsten babytaal. Ik vond het erg leuk om dit te doen!! Vooral de massage gaan we erin houden. 

Mijn zus had bij haar bevalling een hele goede kraamverzorgster. Dus ik heb voor hetzelfde bureau gekozen na mijn bevalling. Maar ja...het is wel de kraamverzorgster die je kraamtijd maakt of breekt. Het bureau kan nog zo goed zijn, als er geen klik is met de persoon die langskomt heb je daar weinig aan. 

Terug
Bovenaan