waarschijnlijk het norovirus!

mijn zoontje van bijna 14 maanden heeft waarschijnlijk het norovirus!
ik werk op een creche dat bij een verzorgingshuis zit en daar heerst dat virus, daar houden wij pauze en mijn zus werkt daar in dat verzorgingshuis en zij past elke woensdag op mijn zoontje. nu heeft hij sinds vrijdag-ochtend heel erg last van diaree, heeft vrijdag ook 3 keer gespuugd, nu gelukkig niet meer, maar nog wel hele erge diaree. ik probeer hem ORS tegen uitdroging te geven maar dat mag je alleen met water of met thee zonder suiker vermengen maar hij wil het niet opdrnken, verder drinkt hij goed. eten gaat niet zo heel goed, eet wel een klein beetje. dokterspost zei dat ik niks mag geven waardoor het diaree stopt want het moet zijn lichaam uit. ze kunnen er niks tegen doen.
ik ben echt bang!

ook heeft hij donderdag macaronie gegeten waar gehakt in zat wat een dag over de datum was (ben ik later achter gekomen) heel stom natuurlijk. wat zou het zijn? de gehakt of dat virus. en kun je vsn gehakt al 3 dagen aan de diaree zijn? wie kan mijn vragen beantworden?

groetjes Jolanda

Ik denk niet dat het het gehakt is hoor! Het virus lijkt me wat waarschijnlijker!
Hou zo goed en zo kwaad het gaat in de gaten of ze plasluiers heeft. Huilen zonder tranen of niet meer allert reageren zijn ook tekenen van uitdroging.
Ik heb hier trouwens wel eens op het forum gelezen dat er ORS met een smaakje bestaat, wellicht kun je dit navragen bij je apotheek?
Verder als ze nog eet zou  je nog extra water aan de fruit of groentehap kunnen toevoegen. Of de papflessen weer even herintroduceren? Dat werkt bij onze kerel van 15 mnd nog wel eens als hij zich niet lekker voelt!

Beterschap met de kleine!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan