Waarschijnlijk keizersnee, mag je mee beslissen wanneer dit dan geplant wordt?

A

Anoniem

Guest
Vorige week werd er tijdens de controle geconstateerd, dat de baby dwars ligt.
De andere dag zijn wij naar het ziekenhuis geweest omdit nogmaals te constateren en om de baby eventueel te draaien.
De baby lag inderdaad dwars, ze wilden nog niet draaien.
Ze wilden pas draaien met 37 weken dit ben ik deze week.
Als de baby nu niet gedraait kan worden dan wordt het dus een keizersnee.

Nu heb ik  een aantal  vragen over een keizersnee:

Hebben jullie goede of slechte ervaringen met een keizersnee? Ben je na de tijd weer snel op de been?

Mag je ook mee beslissen in een datum? Ik weet dat het ongeveer tussen de 38 en 39 weken wordt gepland.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Hoi,

Bij mij wordt het waarschijnlijk ook een keizersnee omdat de baby in stuit ligt. Ik ben nu 36 weken en 3 dagen. 15 december moet ik terug naar de gyn. en dan wordt er een datum afgesproken. Ik weet niet of je in België of Nederland woont maar hier (België) heeft een gyn meestal een dag waarop hij/zij operaties plant. Mijn gyn heeft zo zijn dag op dinsdag. Dus waarschijnlijk zal ik op een dinsdag bevallen. Dus de kans is groot dat ik op 20 december beval. (tussen week 38 en 39)
Daar het ook mijn eerste keizersnede is weet ik niet goed wat ik kan verwachten, heb er ook wel wat zenuwen voor.
Groetjes en succes,
Kirsten

Hoi,

Ik ben in juni dit jaar bevallen van een dochter. Wij kwamen er bij 37wkn en 3 dagen achter dat ze in een stuit lag. De volgende dag zouden ze proberen te gaan draaien. Als dit niet zou lukken dan een stuitbevalling of een keizersnede. Deze draaing is niet meer gelukt want die zelfde dag braken mijn vliezen. Omdat de baby klein was en goed lag heb ik een stuitbevalling geprobeerd. Alleen moet dit binnen een uur. Dit lukte niet en het is een keizersnede geworden. Ik vond het niet eng, de pijn was weg en dat was een opluchting. En op dat moment wil je maar 1 ding, je kind eruit. Het was binne 45 min klaar. De pijn daarna viel wel wat tegen en je mag 6 weken daarna weinig. Maar ik kijk er niet naar naar terug.
Veel suc6

Groetjes
Marieke

Hi,
ik was heel erg te spreken over mijn ks. De kleine lag in stuit en draaien lukte niet. Een draaipoging zou ik niet meer laten doen, maar dat is voor iedereen anders. Ik vond het heel pijnlijk en achteraf een te groot risico. Maar goed, ik had nu weer een grote kans op een stuitligging en een ks. Het gekke was dat toen ik bij de vk kwam en de kleine netjes met het hoofdje ingedaald bleek ik haast teleurgesteld was. Ik had de keizersnee gewoon heel positief ervaren. Inmiddels ben ik vaginaal bevallen van nr 2 en ik moet zeggen dat ik toch heel wat beter uit deze bevalling gekomen ben. Ik was binnen een week helemaal weer hersteld en dat is bij een ks wel anders. Maar als je niets te kiezen hebt is het een hele mooie oplossing. Ik ben blij dat ik het allebei heb meegemaakt.

groetjes,
Tineke

Bedankt voor jullie reactie.
Ik vraag donderdag nog wel even naar de risico's van het draaien.
Wil natuurlijk niet dat mijn baby er iets aan overhoud.

Groetjes,

Terug
Bovenaan