waarschijnlijk over 3 maanden uit ons huis gezet, omdat we een kleine hebben

hoi meiden,
ik moet dit gewoon even kwijt.
ik weet het.... we hebben er zelf voor gekozen. we wilden graag een kindje en dus zijn we gelijk op zoek gegaan naar een grotere woning
die we tot nu toe nog niet hebben gevonden.
en nu moeten we dus ons huisje uit omdat je niet met meer dan
2 mensen mag wonen.
en we kunnen denk ik geen urgentie krijgen omdat we er zelf voor hebben
gekozen.
ik ga morgen proberen mijn huisarts zover te krijgen dat ze ons helpt,
en een verklaring te geven dat het een ongelukje was.
anders krijgen we echt niet op tijd een woning!!
via makelaars is het allemaal zo duur met bemiddelings kosten enzo
en kopen kunnen we misschien net wel, maar alleen een klein appartementje en dat zie ik niet zitten.
pffft wat een gezeur opeens

he? zeg mogen je toch niet zo je huis uitzetten? belachelijk! moeten jullie dan op straat gaan wonen of zo? moeten ze jullie dan geen ander huis aanbieden? het lijkt mij sterk dat dat mag hoor. het is toch logisch dat als je met zijn 2-en bent je een keer gezinsuitbreiding kan krijgen....
ik snap er echt helemaal niks van.

nou veel succes.

groetjes, daphne

Ik snap best dat sommige huizen voor "maar" 2 personen bedoeld zijn, maar dat lijkt me eerder bij intrekken dan daadwerkelijk wanneer je er al woont.. toch vreemd hoor dat ze je er "zomaar" uitzetten. Kun je daar wettelijk niets mee misschien? Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik hier zeker even gebruik van maken. Ook kun je misschien even naar de rechtswinkel bellen om info te vragen of dit echt wettelijk wel mag.... Staat het daadwerkelijk in je contract dat als er nog iemand bijkomt dat je eruit moet, zo niet dan kunnen ze je mijnsinziens weinig maken denk ik.... maar ik heb geen rechten gestudeerd....

SUCCES!
liefs
Nymue

jeetje daar zit je nu echt niet op te wachten!

heb ook rechten geen gestudeerd maar weet haast wel zeker dat het zo zit:

ze mogent egen je zeggen dat je moet verhuizen (ondertussen hoor je dan op zoek te gaan naar een andere woning), maar ze mogen je NIET op straat zetten als je nog geen andere woning hebt gevonden.  Als ze een verzoek tot uitzetting willen doen, moet dat via de rechtbank, en dan gaat er dus aardig wat tijd overheen.

je rechten als huurder zijn in nederland gelukkig heeel goed beschermd! maar meer info inwinnen bij de professionals (niet bij de verhuurder) is verstandig. veel succes!

hoi allemaal,
wij wonen in een tijdelijke huurwoning.. het word hier gesloopt!
wat er in het verslag staat weet ik zo niet, want hij is opeens spoorloos
maar in de advertentie enzo stond wel van niet meer dan 2 bewoners.

voorbeeld van een andere woning maar zelfde voorwaarden:

• U bent minimaal 18 jaar oud;
• U verblijft rechtmatig in Nederland
• U heeft een vast inkomen van minimaal € 850,00 bruto per maand (op 1 inkomen);
• U heeft een ziektekostenverzekering;
• U heeft geen inwonende kinderen onder 18 jaar;
• Er mogen max. 2 mensen in de woning wonen.

Huurvoorwaarden:
• Tijdelijk verhuur, huurcontract voor minimaal 6 maanden, vervolgens onbepaalde        
   tijd*;
• Opzegtermijn verhuurder is 3 maanden;
• Opzegtermijn huurder is 1 maand.

dus het staat er wel.. dat het niet mag! maar we waren opzoek naar wat anders. en hebben ze tussen door ook gevraagd hoe of wat en of ze ons niet aan een andere woning konden helpen. maar hun doen alles via deze regels dus dat schiet niet op.
ook zeiden ze toen van'er is altijd nog een crisis centrum, dus je komt niet op straat'
belachelijk!
maar ik ga dus morgen glijk de huisarts bellen. en anders kijke of we voor urgentie in aan merking komen.
ben beniewd

Terug
Bovenaan