Waarschijnlijk toch inleiden..Ervaring?

A

Anoniem

Guest
Nadat ik gister jullie om stripervaringen heb gevraagd, ben ik nu nieuwsgierig naar de ervaringen op het gebied van inleiden...(in mn berichtje schreef ik vandaag ingeleid te worden, maar bedoelde morgen)...

Aangezien het strippen nog niks heeft uitgehaald en ik het ziekenhuis steeds dichterbij zie komen, ben ik wel beetje 'gezond' gespannen van wat me te wachten staat. Volgens de vk was alles al erg goed rijp van binnen, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Meer van, welke methode zullen ze gebruiken. Wat is het meest voorkomende...Hoelang zal het gaan duren en vooral: hoelang zal ik daarna nog moeten blijven?

Ik ga van het positieve uit en hoop dat ze eerst mn vliezen willen breken en dat ik wel dezelfde dag weer naar huis kan, maargoed dat weet je niet tevoren. Hopelijk mag ik wat positieve ervaringen van jullie horen (negatieve natuurlijk ook, haha)..zodat ik me n   beetje n beeld kan vormen van mogelijke scenario's...

Alvast bedankt!! xx Mel (42wk)

Hoi Mel,

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ingeleid met 42 weken (de gyn wilde het nog uitstellen maar ik wilde echt niet meer). En als het deze keer weer zou kunnen, GRAAG!!
Rond 8 uur 's morgens hebben ze een ballonnetje en gel ingebracht. Dat zou de verweking op moeten wekken. Heb wat krampen gehad alsof ik ongesteld moest worden, niet echt pijnlijk dus. Als om 12 uur er geen ontsluiting zou zijn, zouden we stoppen. Maar gelukkig zat ik op 3 cm en mochten we doorgaan!
Om half 1 zijn de vliezen gebroken (niet pijnlijk). En ben ik aan het infuus gelegd met weeenopwekkers. Toen ging het snel. Althans het leek snel te gaan. Om half 4 had ik 6 cm ontsluiting. Door de medicijnen zat ik wel al snel in een weeenstorm, wat zeer pijnlijk is. Je hebt geen moment om bij te komen van een wee. De gyn bood pethidine (pijnstiller) aan. Dit werkte!!! .....heel even. Voelde me erg high en ontspannen. Maar door ontspanning komen de weeen dus ook goed los. Dus de weeenstorm bleef toch wel.
Om kwart voor 5 kreeg ik persdrang en bleek ik 10 cm te hebben. Mocht gaan persen. De persweeen waren een eitje. Dit schijnt door de pethidine te komen. Je voelt wat aankomen waarvan je denkt dat dat het is, maar pijn? Nee.
Om half 6 is onze zoon geboren.

Al met al vrij snel dus. Het is mij goed bevallen!
Als ik jou was zou ik er niet tegen opzien. Je schrijft dat de boel al aardig verweekt is, dus wellicht gaat het bij jou nog sneller!

Succes de laatste dagen en bij de bevalling!!
XXX Yvet

hoi hoi

wat je verteld is niet hoe je ingeleid gaat worden eerst gel of gelijk infuus

vorig jaar hebben ze eerst gel in gebracht   dat werkte bijna gelijk bij mij
dat gebeurde om ong 10.30 so,chtends   en mn meissie is om 0.36 geboren
het schijnt een normale tijd te zijn die er tussen zit en ja de weeen waren wat heftiger
(dit was de derde) maar verder vond ik het reuze mee vallen

ik hoop dat je zo een antwoord hebt op je vraag sterkte en geniet lekker na je bevalling

gr eus 30 1/2 week zwanger van nr 4

Hoi Mel,

Het is een beetje afhankelijk van het ziekenhuis waar je  bevalt en of je al wel of niet 'rijp' bent voor een infuus. als je nog niet 'rijp' bent voor een infuus dan kan je eerst vaginaal het e.e.a toegediend krijgen (het ene ziekenhuis werkt nog met gel, het andere werkt met een soort vetertje en en volgende ziekenhuis werkt met een vaginale tablet die wordt ingebracht). Vervolgens wordt er regelmatig een CTG gedraaid om de hartactie van je baby goed in de gaten te houden.
Als je wel rijp bent, dan krijg je een infuus met synto wat dan telkens opgehoogd wordt. In het ene ziekenhuis lig je dan aan de continue uitwendige of inwendige bewaking en andere ziekenhuizen kiezen voor om de zoveel tijd een bewakingsfilmpje van het hartje van je baby.
Zelf ben ik een kleine 4 jaar geleden ingeleidt omdat ik een hoge bloeddruk had. Mijn vliezen waren toen al gebroken en ik had 2 cm ontsluiting ( 8 uur 's ochtends). Ik heb toen aan de continue inwendige bewaking gelegen. Dit hield in dat ik het verlosbed niet af mocht. Ik vond de weeen van de inleiding een stuk heftiger dan de natuurlijke weeen die ik daarvoor al 12 uur had gehad en heb uiteindelijk pethidine (pijnstilling via een prikje in je been) omdat ik door de weeenstorm niet meer wist hoe ik het had.
Om 14.30 uur ben ik gaan persen op 9 cm omdat ik het zo zat was en niet   meer wilde luisteren naar de verpleegkundige en artsen en om 15.30 uur is onze zoon geboren.
Het persen vond ik een feestje, dan kan je tenminste zelf echt aan het werk voor het goede doel!! Toen onze zoon geboren werd is de synto pomp heel hoog gezet zodat de placenta geboren zou worden en mijn baarmoeder goed zou samenknijpen.
Ik heb geen naweeen gehad.

Heel veel succes morgen en iedereen ervaart het op zijn  manier!!!
Ik hoop voor je op een voorspoedige bevalling en een gezond baby'tje.

Liefs
Stanneke, 36 wkn.

hallo,
ik ben met 39 weken ingeleid. In de vroege ochtend 8.00 uur gel gekregen tot 15.30 lichte weeen 15.30 vliezen gebroken en om 20.00 uur bevallen van een gezonde zoon.
Omdat je lichaam geen tijd heeft te wennen was ik heel erg bij en daardoor de pijn als heftig ervaren bij mijn dochter natuurlijk bevallen en daar had ik minder pijn voor mijn gevoel.
Succes knof

Terug
Bovenaan