waarschijnlijk weer niet

A

Anoniem

Guest
Ik heb een kindje van 4 jaar. De eerste keer was ik meteen zwanger. Nu ben ik bijna een jaar gestopt met de pil maar ik ben nog steeds niet zwanger. Ieder maand had ik zoiets van "nou ja, misschien volgende maand". Vrijdag en gisteren kreeg ik van 2 mensen uit mijn kennisenkring te horen dat zij zwanger waren. Hartstikke leuk voor hun maar ik baalde dat het bij mij maar niet wil lukken. Gisteren had ik voor het eerst het gevoel dat ik wel kon janken. Volgende week zal ik waarschijnlijk wel weer ongesteld worden. Ik voel het al een beetje aan mn buik. Ik ben wel een beetje misselijk en wat vermoeid maar soms weet ik niet meer of dit nou echt is of omdat ik het me inbeeld. Al die maanden bleef ik positief maar momenteel zit ik echt in een dip. Ik kan er ook met niemand over praten omdat niemand weet dat ik probeer zwanger te raken. Ik wil niet dat mensen elke maand gaan vragen "En......??". Ik denk erover om volgende maand misschien maar eens naar de gynocoloog te gaan.

Hai,

Lekker als je even je hart hier kunt luchten hè! Ik hoop dat het een beetje helpt. Kan me goed voorstellen dat je nu een beetje in een dip zit, je hoopt toch elke maand weer dat je niet ongesteld wordt en het valt dan elke maand weer tegen. Maar aangezien je al een kindje hebt, kan ik me niet voorstellen dat er echt iets mis is. Misschien ben je er gewoon een beetje te veel mee bezig en moet je het even los laten (jaja, ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan).
Ik hoop dat het helpt om het even van je af te schrijven, maar misschien kun je ook iemand in je omgeving (een goede vriendin?) in vertrouwen nemen? En natuurlijk kan een bezoekje aan je dokter ook geen kwaad, dan ben je tenminste wat gerustgesteld.

Sterkte en ik duim voor je hoor!
Liefs, Katie

Hoi niekie,
Jou situatie komt mij jammer genoeg heel bekend voor. deze week hoorde ik van 2 mensen dat ze zwanger waren. Leuk voor hun, maar toch even slikken. Voor ons is het ook een tweede, we zitten in ronde 11. De eerste keer duurde het 7 of 8 maanden. Soms denk ik om naar de gyn te gaan, maar tegelijk ben ik bang om wat ik daar zal horen. Ondertussen zeg ik iedereen dat er nog tijd is voor een tweede omdat het veel te pijnlijk is om telkens met diezelfde vraag geconfronteerd te worden. Ik hoop dat onze tijd snel komt. Mijn nod is vrij, maar zit met allerlei klachten, zowel pro als contra. Dus afwachten. Suc6 natje

Terug
Bovenaan