Waarschuwing!!! test nooit te vroeg!!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Vanwaar deze aanhef? omdat bij mij is gebleken dat de testen absoluut niet betrouwbaar zijn als je te vroeg test.

Ik had 3 dgn voor mijn NOD getest en ja hoor bij de predictor een dikke stip en bij een etos-test een vaag lijntje, JOEPIE! je hele wereld op zijn kop en dolgelukkig, we waren al 20 mnd bezig incl gyn bezoeken.

op de 1e dag van de 5e week, een bloeding, PANIEK! gyn bellen, kunnen niks doen, weer 2 dgn later nog steeds bloeden, niet veel, maar toch. nogmaals gyn bellen assistent zou terugbellen, niet gedaan dus afgelopen vrijdag HA.

gisteren afspraak met VK gekregen en zij kon mij vertellen dat ik hoogstwaarschijnlijk NOOIT zwanger ben geweest. Nu het belangrijkste wat een ieder moet onthouden:

Op het moment dat je eitje is gesprongen en deze in de eileider zit, maakt je lijf HCG aan. en dit hormoon wordt dus opgepikt op de testen! vandaar ook het idee dat je zwanger kunt zijn, je borsten zijn gevoeliger misselijk gevoel enz. Op het moment dat je eitje in de baarmoeder aankomt en het is dan niet bevrucht, dan gaat ander hormoon het overnemen. je bent pas zwanger als je "verlengde HCG" hebt.

Daarom dames, laten we voorzichtig zijn met te vroeg testen, het kan behoorlijk wat pijn en verdriet opleveren.

Liefs Sylvia

Wat ontzettend vervelend voor je!!!
Niet eerlijk dat al die hoop en blijdschap je wordt ontnomen.

Heb gister zelf positief getest, weet alleen niet wanneer ik ongesteld had moeten worden, omdat ik 20 april ben gestopt met de pil en 25 april voor het laatst ongesteld ben geworden.
Ben bang dat ik nu ook misschien te vroeg heb getest...

Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen en snel zwanger wordt!

Groetjes Stef

hoi
het klinkt erg logisch,maar een niet bevrucht eitje komt niet in je baarmoeder,maar verschrompeld in je eileider.en hcg heb je altijd in je lijf,alleen bij bevruchting stijgt deze en bij +5 is dit meetbaar met testen.
mij is verteld dat het gevaar van te vroeg testen is dat je wel bevrucht bent,maar de vrucht niet goed is of niet goed ingenesteld en dan word je alsnog "ongesteld".wat dus eigenlijk een heel vroege miskraam is.ik heb er hier 2 van gehad en daarna 1 met 9 weken.uit angst voor een afwijking aan mijn kant die die mk's zouden veroorzaken heb ik dit met een gynaecoloog besproken en me in de boeken verdiept.gelukkig was ik snel weer zwanger en heb nu een zoontje van bijna 5 maanden en we gaan nu voor een 2e.als ik nog eens een miskraam krijg gaan ze me wel onderzoeken.zo'n zeer vroege miskraam komt overigens best vaak voor,ook zonder dat vrouwen het weten.en als ze al testen is dat ook vaak negatief,omdat het hcg te laag blijft met als gevolg dat de ongi gewoon op gang komt.
maar als je echt duidelijk positief test voor je nod ben je echt wel zwanger,maak je geen zorgen.alleen is de kans op een positieve test klein,dus zonde van je geld.
groetjes kari

ook ik heb 2 dagen voor mijn nod getest en positief, ik was wel echt zwanger, maar het hcg is alleen waarneembaar in de zwangerschapstesten van tegenwoordig met 25+
want iedereen heeft hcg in zijn lichaam ook mannen dit is altijd onder de 5, dus dat zou een test nooit waarnemen, en je hebt echt duidelijk positief getest dus ik denk wel dat je echt zwanger was..

veel sterkte en liefs Iris

Hoi

Wat naar zeg een miskraam, ik heb er 4 gehad en twee hele vroege met testen met een hele lichte streep maar wel zwanger. Zoals iemand hiervoor al heeft gezegd HCG waarneembaar op een zwangerschapstest hoe licht ook kan echt alleen als je zwanger bent dat is mij echt van meerdere medische kanten gezegd. Als jouw verloskundige dit heeft gezegd zou ik haar nog eens een keer vragen wat ze heeft bedoeld want dat kan echt niet HCG meten op een zwangerschapstest als je niet zwanger bent. Meetbare HCG zie je pas als het eitje bevrucht is en zich heeft ingenesteld.  Je kan daarom ook  nooit zwangerschapsklachten hebben na je eisprong dat zijn hormonale klachten en geen zwangerschapsklachten wat natuurlijk wel kan komen als de bevruchting ook tot een innesteling leidt want dan gaat je lichaam HCG aanmaken in dermate hoeveelheden dat een test het kan gaan meten. Na 4 miskramen en heel wat lezen en praten ben ik hier wel allemaal mee bezig geweest. Een miskraan hakt er echt in maar je weet wel zeker dat jouw lichaam zwanger kan raken dat heeft mij toen wel moed gegeven.

Sterkte Lies

Terug
Bovenaan